Is deze nog te redden?

Top die gaat het worden!

2 likes

Goeie keuze.

1 like

Ik zou zelf ook de pakkingen van kroon en pushers willen vervangen. Is wel veel meer werk, maar dan is er een betere kans op waterdichtheid.

Ik ga wel de video even kijken, krijg nogal wat Seiko’s binnen de laatste tijd. :wink:

2 likes

Heel begrijpelijk, maar vraag me af of dat voor een Arnie nog betaalbaar te vinden is. Pakkingen wellicht wel maar twijfel over de kroon en pushers. Misschien aftermarket opties?

Ik heb talloze maten pakking liggen voor kronen en pushers. Het horloge interesseert het niet welk merk er op de verpakking stond. Kom er eigenlijk altijd wel uit; soms met wat trial and error - zoals laatst bij de pakking voor de GMT-ring fixeer-klem van mijn Airman 1. Daar krijg ik ook geen originele voor… …is wel weer waterdicht. :ok_hand: Was af-fabriek niet gesmeerd, daar ging het binnen een paar jaar al fout.

De kroon en pushers zelf slijten niet snel dunkt me.

1 like

Zelf geen ervaring mee, maar heb vaak gehoord dat bij vintage Seiko wel degelijk de pushers versleten waren (bol en vervormd) waardoor ze niet meer water dicht te maken zijn. Maar misschien ligt dit aan de kwaliteit van de horlogemaker? Geen idee.

Goed om te lezen wel. Geeft me wat geruststelling nu je voor de meeste merken gecertificeerd moet zijn om onderdelen te kopen.

Side note voor de meelezer; peter heeft veel ervaring en ik vergoot enkel mijn kennis met deze gesprekken. Ga er dus vanuit dat mijn suggesties/schrijven, het schrijven van een leerling is en geen twijfel aan de kunde van Peter.

1 like

Jij kunt evengoed gelijk hebben! Maar dan zouden het al snel verchroomd messing pushers zijn, staal is vrijwel onverslijtbaar hier.

1 like

Ben wel benieuwd naar het resultaat van het horloge van TS. Ga jij het onderhanden nemen?

Ga dit zeker nog de komende tijd zelf ondervinden. Duurt niet lang meer en dan begin ik aan mijn eerste 7750 :smirk:. Seiko volgt later wel, is toch net een tikkeltje anders en beter om me eerst wegwijs te maken in de veelgebruikte eta calibers.

1 like

Seiko’s zijn zelden leuk op de werkbank. :sweat_smile: Maar er zijn er nu eenmaal heel veel…

3 likes

Lijkt inderdaad een band van een citizen promaster o.i.d.

1 like

Morgen ga ik Arnie ophalen en de schade inventariseren en het horloge waar nodig herstellen😁

Band is inderdaad van een Promaster en die zal vervangen worden.

Glas zal er ook aan moeten geloven, en ik hoop dat er geen lekkages hebben plaats gevonden.

Ik heb eraan zitten denken om het zelf te doen maar durf het niet aan, het is toch een horloge met sentimentele waarde en om die dan als eerste project te gebruikenšŸ˜…

Zodra er voortgang is zal ik die hier zeker laten zien.

1 like

Ik had zelf via ebay een nieuwe horlogeband besteld

1 like