Is deze plaat opnieuw opgemaakt?

Vraag; is deze plaat opnieuw opgemaakt? Ik vind het zelf wat lastig te beoordelen. Benieuwd naar jullie kijk hierop en waarom jullie denken of het wel/niet opnieuw is opgemaakt!

1 like

Staat er Swiss Made op?

Wat denk je zelf voor een horloge uit de 1940s?

Lekker onzinnig. Alsof er geen horloges van pre 1940 zijn met de originele plaat…

Zorg dat je het referentienummer hebt, dan kun je daarop zoeken en zie je snel genoeg of deze afwijkt of niet.

2 likes

Er bestaan ook originele wijzerplaten uit de jaren 40 die er nog steeds goed uitzien ondanks hun leeftijd :wink:

Maar daar is dit er niet een van, te veel rode vlaggen.

• print niet scherp
  • crosshair is zeldzaam in de jaren 40
  • rand van de subdial is afgerond door het blankschuren van de plaat
  • niet matchende wijzerset, er is dus meer gebeurd met dit horloge
12 likes

Was retorisch, maar dat kwam niet over.

1 like

Ja, dat staat er.

Een goede eerste indicator voor niet experts (zoals ik) is het lettertype van het logo: hoe breed de letters zijn, hoe ver de midden streepjes uitsteken en de details van de uiteinden. Vergelijk deze met horloges die je op google kunt vinden uit dezelfde periode dan zie je vaak al snel of er opnieuw een logo opgezet is.

Dankje! Dat is een helder antwoord waar ik wat mee kan! Vind t een mooi ding om te zien, jammer dat er blijkbaar zoveel punten zijn waardoor je ziet dat het niet origineel is. Daarvoor gaat mijn kennis (nog) niet ver genoeg :wink:

1 like

Bij vintage is dit een slecht idee. Beter vergelijken met boeken of in topics hier op HF, op andere fora zoals omega forum, uhrforum etc.

Als je zoekt naar Google plaatjes, kom je eveneens mega veel schrot tegen. Dat is een heel slecht uitgangspunt als je niet weet waar je naar moet kijken. Vooral bij Omega is dat een groot probleem. Er zijn echt mega veel opgemaakte platen, samengestelde rommel en zelfs namaak vintage kasten die voor de leek niet te onderscheiden zijn.

3 likes

Laat je niet ontmoedigen :+1:. Juist de zoektocht tussen het schroot, maakt de beloning van een kloppend scherp exemplaar uiteindelijk vele mate groter :blush:

5 likes

:muscle:t2::pray:

1 like

Ja, de kroon lijkt niet orgineel, maar let ook op het lettertype de 10 bijvoorbeeld in de subdial en rand. Daar zie je duidelijke verschillen… En een uurwerk en binnen deksel is altijd handig

1 like

Algehele uitlijning is ook niet correct voor Over dit nog toegevoegde waarde heeft. Net als de plaatsing en dikte van minuutmarkeringen.

1 like