Is deze Rolex Datejust echt of nep?

@RLC verlos ons van ons lijden, heb je ook meer foto’s :grinning:

dit soort bezels zie je veelvuldig voorbij komen op marktplaats. Vaak kosten de horloges dan tussen de 100 en 300 euro.

1 like

Heb ik gevraagd. Ik hou jullie op de hoogte…

1 like

Spannend

1 like

Sowieso KNEITER nep. Kijk naar de seconde getallen boven de markers.

3 likes

Precies wat ik dacht, slecht uitgelijnd. Dacht eerst dat het door de hoek kwam, maar alles staat scheef😂. Verder slechte afwerking van de lugs en een rammelband🙂.

Ja zag ik nu ook voor het eerst, vanaf de serie met Jubilee?

Dit topic had op voorhand al op slot gekund toch?

Maar goed, replica dus schluss

2 likes

Hij zou op chrono24 gekocht zijn en een 2014 model
Met dus wel de nieuwe band. :sweat_smile:

4 likes

RED FLAGS, RED FLAGS :triangular_flag_on_post: :triangular_flag_on_post: :triangular_flag_on_post:

2014 was zonder kroontje bij Swiss Made. Is jullie vriendschap nu over? :rofl:

Heb je een foto van de voorkant en van de sluiting dan weer van de voorkant en dan nog een van de sluiting :wink:

2 likes

Als je een stok nodig hebt om mee te slaan: dat “gaatje” in het midden van de secondenwijzer is te groot. Vergelijk die maar eens met foto’s van een echte.

Screenshot_20200509-003048_Chrome

4 likes

5 likes

Dat dachten sommigen ook over horror huis.

Fake

Dat zie je aan meerdere dingen zoals de reeds genoemde bezel maar ook aan de uurmarkeringen die niet goed uitlijnen met de ‘minute track’

Ik dacht even dat dit een close up was van een Panerai dial. Maar het is dus een stok.

18 likes

Ik ben benieuwd of de vriendschap nog steeds aan is.

5 likes

Jubilee is ook geleverd met 30 ipv kroontje.

1 like

@rlc, dit is natuurlijk een vriendje die jou heel trots zijn nepper toont en jou in de waan laat of het een echte is.

Je twijfelt of je in de maling wordt genomen of niet.
Door je eigen vriend.

Je twijfelt omdat deze vriend het wel eens heeft over Rolex als horloge maar verder eigenlijk geen interesse toont in horloges zoals jij dat doet.

Je twijfelt ook omdat je weet dat het om veel geld gaat bij een echte en dat je niet zeker weet of dat bij je vriendje wel allemaal kan.

Je wilt natuurlijk niet voor l*l staan, als je echte zegt terwijl die nep is en vice versa, want met 6! Dikke horloges ben jij de kenner. (En nog 2 mooie vintages)
Je twijfelt, dat kan. Zeg ons in het vervolg ook even waarom. Dan kunnen wij sneller inschatten of die echt of nep is.

Soit. Bovenstaande is een aanname. Het kan natuurlijk ook heel anders zijn :laughing::laughing:

:beers:

32 likes