Is deze seiko 5 vintage echt?

Hallo, ik ben een beginner in het renoveren van vintage horloges en ik heb als eerste slachtoffer deze seiko vintage gekocht, (heb het uurwerk er al uit gehaalt) maar ik kon niets wat hier op leek vinden vanwege de dial en ik twijfel over de echtheid, heeft iemand eenig idee of dit een feiko of seiko is.

no

1 like

mumbai special

3 likes

Helaas.

Maakt niet uit. Beter oefenen op een MumbAi Special dan een echte verkloten…

Serge

5 likes

Had je niet beter eerst hier kunnen vragen voordat je hem kocht?
Wat kostte hij trouwens?

De indexen lijken wat te scheef te zitten om voor een echte door te gaan. :-/

Japan Made op de wijzerplaat is al een red flag.

Hij koste me ongeveer 15 dus ik ben er niet kapot van

3 likes

Helemaal mee eens

Japan en dan het nummer toch?

Het woordje SEIKO is al mis, letters kloppen niet want te smal.

Lettertype van zowel het logo als “AUTOMATIC 17 JEWELS” komt al niet overeen met wat Seiko zelf gebruikt.

Slechte uitlijning, dus zou best een echte kunnen zijn…

6 likes

Wat een leuke mop, ROFLOL en ook nog eens een bijzonder waardevol antwoord :+1:

2 likes

Dank voor het complimentje :pray:t2:
Vond het zelf ook wel een grappige en waardevolle toevoeging.

Heb trouwens serieus via Google opgezocht waar ROFLOL voor staat. Ben altijd wel jaloers op mensen die dit soort afkortingen weten te vinden en gebruiken… :+1:t3: Wat doe jij doorgaans met de hiermee bespaarde tijd???

Ik ken de kreet al lang & ben hem op een bepaald tijd ook maar zelf gaan gebruiken. Niet om tijd te besparen, maar meer om me te confirmeren aan een kennelijk algemeen aanvaard maatschappelijk gebruik. Het was overigens al in de tijd van Compuserve, dus het moet begin jaren '90 zijn geweest. Ik neem aan dat ik de bespaarde tijd benut heb voor andere zaken, zoals het gebruik van hoofdletters en accenten.