Is deze Seiko echt?

Hallo,
Een vraag is deze Seiko Diver 7002A origineel op marktplaats Sieraden en Antiek.
Op 14/10/9 01:32.(Weet niet hoe ik een link moet maken) Ik denk het niet, heb nu het een en ander gelezen over Seiko divers en een forum lid die een geknutselde Seiko had gekocht op e.bay in Duitsland. Het heb begrepen waarop je moet letten.Verder is mij opgevallen dat je van Breitling, Patek enz losse dozen en papieren kan kopen op marktplaats.Hoe komen die figuren hier aan en waarom doet Marktplaats daar niets aan?

[link.marktplaats.nl]

Deze bedoel je
http://link.marktplaats.nl/287544808
?

Was laatst ook verbaasd een complete website vol met nep Seiko’s aan te treffen in mijn zoektocht naar een Samurai. Zelfs bij het aanschaffen van Seiko’s is blijkbaar voorzichtigheid geboden!

Overigens kan ik je niet verder helpen met de mp advert maar er zijn genoeg experts op dit forum aanwezig dus dat zal wel goedkomen.

Ik denk niet dat hij nep is, maar de kans is vrij groot dat er het een en ander is vervangen/vernieuwd. Of dat erg is? Als het horloge goed loopt en lekker draagt, stoort het mij persoonlijk niet zo. Een echte Seiko-purist zou het niet willen. Prijs zou een tikkie lager kunnen.

't Ziet er inderdaad niet uit als nep. En ja, vreugd2 zegt het al: de prijs mag wel wat lager.

Dail klopt niet moet date only zijn (zit zo te zien een stickertje overheen geplakt :S) en de bezel instert moet pepsi zijn verder zien de wijzers er in mijn bescheiden mening aftermarket uit.

Het is denk ik geen nepper maar een samenraapsel!

needfull Schreef:

Dail klopt niet moet date only zijn (zit zo te
zien een stickertje overheen geplakt :S) en de
bezel instert moet pepsi zijn verder zien de
wijzers er in mijn bescheiden mening aftermarket
uit.

Het is denk ik geen nepper maar een samenraapsel!

In het verkoop gedeelte hier op de site zouden ze het MOD. noemen (:D(:smiley:

De een zijn mod is de ander zijn Frankenstein :smiley:

:}:}:}

Dat denk ik namelijk ook, als ik naar mijn eigen Diver kijk ziet tie er toch velen echter uit. Heb zo ook zitten neusen op Seiko’s sites waarop je moet letten. Ook de suwa klopt niet helemaal en zou de deksel wel willen zien. En als het een knutselproject is dan is het te duur. Ik zag ook een leuke Tissot, heb gevraagd of tie hem nog had nog niets opgehoord.

wijzerplaat is van een andere klok, de wijzers en secondenwijzer lijken aftermarket, de prijs kan dus een stuk lager, ik heb een echte en die is origineel en brengt geen 87 op denk ik.
maar als die goed loop en de kroon goed dichtschroeft, toch een leuke klok als je hem voordelig kunt krijgen, er is maar 1 bod van 25,-
ik zou als je interesse hebt, de fotos even opvragen, dan kun je die beter bekijken en ik laat graag een foto van de binnenkant maken, dan weet het hoe of wat de staat echt is.
succes, het is eem leuke duiker en veel voordeliger als een 6309 die er bijna hetzelfde uitziet, ( maar dag en datum heeft) deze alleen datum al shet een 7002 uurwerk is tenminste.