Is deze SKX013 niet overgepolijst?

Hallo mede forumgenoten!

Ik heb een SKX013 gevonden (helaas buiten het forum) en voordat ik de trekker wil overhalen om de aankoop te doen, leek het mij handig om de kenners hier even om hun mening te vragen.

De verkoper geeft aan dat het horloge prima loopt, d.w.z. rond de 20 seconde per dag, wat ik prima vind voor dit type uurwerk.
De verkoper geeft (eerlijk) aan dat het horloge al reeds is gepolijst, nu vraag ik mij af of er geen sprake is van een slechte polijstbeurt als ik kijk naar de kast.
Hieronder heb ik wat foto’s bijgevoegd om de staat van het horloge te laten zien, ik ben dus eigenlijk een beetje op zoek naar het antwoord of dit horloge ‘geschikt’ is om aan te kopen.

Het horloge is als gebruikt geadverteerd, dus wat lichte kassen op de kast storen mij niet.

Mijn vragen:

1. Is de ‘orginele’ vorm van de kast nog goed zichtbaar?
  2. Is er verder wat mis met deze SKX013?

Super bedankt voor jullie mening/advies in ieder geval!

De enige echte beschermer van de nacht - Vleermuisman

1 like

Hij lijkt me niet kapot gepolijst. Zit nog voldoende SKX kast op zo te zien. @koekoek servicebalie alstublieft

1 like

De insert is AM Vermoedelijk dan een ouder en meer gedragen exemplaar. Ik heb dan ook meteen de vraagtekens bij de band. Heb je daar fotos van en van de end links? Ik zou er zelf vanwege de insert iig al vanaf zien.

2 likes

O wijze @koekoek, hoe weet jij dat deze bezel AM is?
De bezel oogt namelijk niet heel anders dan de bezel zoals in het Hodinkee artikel over de SKX013.

Koekoek is de wel koning Seiko he :slight_smile:

1 like

Weet ik. Ik probeer slechts te leren van koning der Seiko @koekoek.
Wat moeten we anders als hij straks op vakantie is? Niemand beantwoord dan onze Seiko vragen…

Koekoek is nooit op vakantie. :stuck_out_tongue:

2 likes

Omdat de lume pip niet verdiept is maar er op ligt, kan je op de laatste foto zien. Daarnaast zou je als het horloge zo gebruikt was dat hij gepolijst moest worden ook gebruikerssporen op de bezel zien.

4 likes

Scherp, bij nader inzien zie ik dit nu ook inderdaad!
Ik moet wel heel eerlijk zijn, een aftermarket bezel vind ik niet zo erg, zolang de prijs maar goed genoeg is. Een originele bezel koop je desnoods elders voor 20 eu.

Hetgeen wat mij eerder zorgen baart is dat er niks over de AM bezel verteld wordt in de advertentie, waardoor ik me zorgen maak over andere dingen waarover mogelijk verzwogen wordt.

PS: wil je alsjeblieft zo vriendelijk zijn om je gebruiksnaam te veranderen in ‘‘KoningSeikoKoekoek’’? Dank.

Ehm, zijn er hier niet heel erg veel van te koop? Wat is er zo bijzonder aan? Nieuw niet meer te krijgen?

1 like

Nieuw inderdaad niet meer te krijgen naar mijn weten. De SKX007 is het grotere broertje van de 013, en wordt ook veel vaker te koop aangeboden. De 013 variant gaat al snel richting de 300 euro tegenwoordig.

1 like

@koekoek is in de war met bezel en bezelinsert…

De bezelinsert is aftermarket.
Een nieuwe OEM Bezel + bezelinsert voor SKX013 kost iets van 90 euro…

Originele SKX013 bezel loopt de streep niet precies van in het midden geloof ik…

1 like

Mijn SKX013.
Zo goed mogelijk op de foto proberen te zetten.
Kijk en oordeel zelf of die lijkt op foto uit advertentie

links is helemaal origineel, rechts niet. Heb er verder weinig verstand van, misschien kun je er wat mee :slight_smile:

Dit is hoe een pootje eruit ziet na een jaar of vijf dragen zonder er voorzichtig mee te doen

Behalve het bandje :yum: