Een oom van mij heeft de Frederique constant Small seconds. Welke maat weet ik niet precies. Echter op internet kom ik er een tegen van 37 mm en 39 mm voor €550 en €650. Het is een quartz.
Vinden jullie het teveel geld voor een quarz of niet omdat het toch een complication heeft?
Tevens zijn suggesties voor small seconds suggesties ook welkom die A in Nederland te verkrijgen zijn (Via ideal te betalen zijn.) en budget is max €600 behalve dan deze FC. Want ik vind m best mooi eigenlijk…
Semantisch. Volgens een redelijk gangbare definitie zijn alle functies, anders dan uren en minuten op een horloge, complicaties. Maar ik zou zelf aan een decentrale secondewijzer niet meer waarde toe schrijven dan aan een centrale.
Vind 650 voor een quartz overigens erg pittig. Zou
dan eerder gaan zoeken naar iets (tweedehands) met
een Unitas of Peseux (7001).
Hangt er van af je een mechanisch horloge c.q. handopwinder wil. Voor veel mensen is quartz een praktische oplossing.
P.S. Denk dat je lang moet zoeken om een Unitas te vinden in een 37-39mm kast Overigens, 39mm is IMHO wel de kleinste kastmaat waarin je een Unitas kunt aantreffen.
Ergens zijn aardig wat mogelijkheden, maar nieuw voor die prijs lijkt me moeilijk. De alternatieven die ik tegenkwam waren duurder. Of niet zo chique. Ik heb zelf n altanus (ja ik weet t :P) met n eta 6497. Maar die is. Dan weer net n millimeter te groot.
Ergens zijn aardig wat mogelijkheden, maar nieuw
voor die prijs lijkt me moeilijk. De alternatieven
die ik tegenkwam waren duurder. Of niet zo chique.
Ik heb zelf n altanus (ja ik weet t :P) met n eta
6497. Maar die is. Dan weer net n millimeter te
groot.
Een Peseux 7001 kan je wel nieuw vinden voor rond de €650. Wil je een automaat in de vorm van bijvoorbeeld een ETA 2895 of Sellita SW 260, dan wordt het wellicht wat lastiger.
Een Peseux 7001 kan je wel nieuw vinden voor rond
de €650. Wil je een automaat in de vorm van
bijvoorbeeld een ETA 2895 of Sellita SW 260, dan
wordt het wellicht wat lastiger.
Nieuw bij de juwelier weet ik geen voorbeelden. Jr86 hoort ze vast graag.
Vinden jullie het teveel geld voor een quarz of
niet omdat het toch een complication heeft?
Ik vind t persoonlijk veel geld voor n normale quartz. Hij mag dan n kleine secondewijzer hebben, maar quartz neem ik alleen als t voor mij iets aparts heeft. Zoals gps, solar, rc, gsm, etc. Maar ook mn bradley vind ik erg leuk.
Ik zou met dat budget of voor iets meer n mechanisch horloge zoeken. Maar hey, smaken verschillen. Zijn genoeg die wel de voorkeur voor n mooie quartz hebben.