Recent heb ik deze Tag Heuer via een veiling gekocht en voorlopig ben ik tevreden met mijn aankoop. Omdat ik gewoon ben om leren banden te dragen, had ik hier gepost om advies te krijgen over de kleur en het type band dat bij dit horloge past.
Ik kreeg als reactie dat het om 19 mm ging, en ik zag dezelfde informatie ook bij andere bronnen. Daarom heb ik een band van 19 mm besteld. Toen die aankwam merkte ik echter dat de band duidelijk te smal was voor het horloge, wat ik vreemd vond⦠Had dus een 20 mm band geprobeerd, maar ik zag nog steeds de springbar . Het lijkt erop dat dit horloge een lug width van 21 mm heeft⦠Dat brengt me in de war, want bijna overal lees ik dat dit model 19 mm zou moeten zijn.
Dit horloge bestaat in verschillende diameters, en dit is een 40 mm versie, terwijl ik vaak 37 of 38 mm zie. Toch blijft 21 mm een ongebruikelijke breedte, en ik vind geen referentie met deze afmeting.
Ik begin me daarom af te vragen of het horloge wel authentiek is :-/
Voor de kenners hier: kunnen jullie mij alsjeblieft helpen? Zie hieronder enkele fotoās (Ik weet dat de kroon niet origineel is.) foto van de binnenkant was een foto van de verkoper.
Voor een full size 1500 is de lug idd 21 mm.
Ze zeggen dat als je een rubber band zou willen zelfs een 22mm nog beter staat.
(ik zie dat je een ā06ā hebt. die heeft een 21 mm lug!)
O.k., in die tijd waren nep TAG Heuer meestal goed herkenbaar. En ik zie aan deze geen gekke dingen (behalve een niet originele kroon), die daarop wijzen. Maar ik had even niet bedacht dat de 1500 de eerste paar jaar ook in ājumbo/mensizeā gemaakt werd. Uiteindelijk bleef de āmidsizeā over t/m (volgens mij) 1996. Die laatste heeft een LW van 19. De jumbo heeft idd 21 LW. Ga je nog iets (laten) doen met die kroon? Dat zou mij storen.
@TagEd
Bedankt voor de informatie.
Ja die kroon stoort mij ook. Ik zal in eerste instantie een originele proberen vinden maar is niet meteen evident. Anders zal het zo gelijkaardig mogelijk zijn als de originele, zo kan het zeker niet blijven
Hoort origineel een vergulde schroefkroon op. De kroon en tube is nog leverbaar.
Het is wel te hopen dat er niet met de kast gerommeld is voor een andere tube.
Mocht je er een keer iets aan willen laten doen mag je mij altijd een berichtje sturen.