Is deze wijzerplaat opnieuw opgemaakt??

Beste leden, ik heb een horloge verkocht maar krijg nu de klacht dat de wijzerplaat opnieuw zou zijn opgemaakt? Ik heb hier geen verstand van maar misschien zijn er leden die dat welkunnen en mij wat wijzer maken? Ik had bijgevoegde foto geplaatst

.
Groet, Hans

1 like

Als je zulke duidelijke foto’s bij je verkoopadvertentie hebt geplaatst had de koper dit ook op voorhand kunnen zien toch?

5 likes

Klopt, dit zijn er maar enkele van die ik heb geplaatst. Ik heb er wel 20 geplaatst bij die advertentie van het horloge.

3 likes

Het is overduidelijk dat de wijzerplaat opnieuw is opgemaakt. Hoe of wat of waar is het verkocht? Bij bv Catawiki moet je het aangeven. Via andere kanalen is het maar net hoe de omschrijving is geweest. Als het horloge is verkocht alszijnde volledig origineel, dan is dat wel een discutabel iets.

2 likes

Hier ben ik oprecht nieuwgierig naar. Waaraan zie je dat, hoe herken je dat?
Ik zie dat zelf alleen als het slecht gedaan is (en zie soms hilarische voorbeelden voorbijkomen), maar zelfs als de wijzerplaat er ‘verdacht’ goed uitziet voor een ouder horloge dan zou deze toch bijvoorbeeld buiten bereik van direct zonlicht en bij service/reparatie door een professionele horlogemaker goed moeten blijven?

2 likes

Ik vind vooral de minuten-streepjes echt niet strak. Voor de rest - could have fooled me…

Ik geloof dat ie zo zou moeten na wat gegoogle, dus o.a. het font is helemaal mis (naast de rommelige alignment van alles). Maar daar hoef je het horloge inderdaad niet voor in handen te hebben. Met deze foto’s wist de koper waar ie voor ging.

2 likes

Mooie Seamaster! Ik zie geen Swiss Made staan onderaan de wijzerplaat maar dat hoeft volgensmij ook niet altijd? Deze belettering vind ik niet helemaal kloppen zeker weten of deze opnieuw opgemaakt is zal ik niet zo snel zien. Ik heb dit zelf ook wel eens mee gemaakt dat ik achteraf dacht dit klopt toch niet… dat was ook bij een omega het blijft moeilijk te zien. Ik heb hem na aankoop na laten kijken bij een horlogemaker. Daarna opnieuw contact gehad met de verkoper. Ik heb toen mijn geld terug gekregen en de verkoper heeft dit netjes opgelost. Dit was wel in een winkel en niet online via foto’s gekocht. Zelf heb ik veel leergeld betaald met vintage en is mijn horloge smaak ook zeer veranderd over de afgelopen jaren.

Zo iets is een belangrijk gebrek dat altijd vermeldt dient te worden.

1 like

Jij hebt dit horloge als particulier en niet als winkel aan de man gebracht met wel 20 foto’s. In dat geval had de koper zijn due diligence moeten doen voor aanschaf.

Ook nog dit: Alle begrip als je het zelf niet herkent, soms is het echt moeilijk en in dat geval had de koper opnieuw zijn due diligence moeten doen voor aanschaf en elke twijfel moeten uiten voor aanschaf

en dan ook nog dit: hoewel ik in dit geval @Lieuwedv gelijk geef, zijn er vaak ook veel redial roepers die hoofdzakelijk uit zijn op een korting. Heb het net nog aan de hand gehad met een Longines, die niet enkel door mezelf maar ook door Longines bevestigd origineel is, maar wel roepen “redial, geen greintje twijfel over”. Zulk volk loopt er dus ook rond.

Ik hoop dat je er uit geraakt maar zelf zou ik met een advertentie met 20 foto’s en van particuliere verkoper niet te veel zever maken als koper.

2 likes

Die due dillegence had jij als verkoper ook moeten doen. En correct de gebreken moeten omschrijven.

1 like

alles lezen ja. Trouwens van een particulier kan je niet hetzelfde eisen als van een winkel / professionele handelaar!