Is deze wijzerplaat opnieuw opgemaakt??

Beste leden, ik heb een horloge verkocht maar krijg nu de klacht dat de wijzerplaat opnieuw zou zijn opgemaakt? Ik heb hier geen verstand van maar misschien zijn er leden die dat welkunnen en mij wat wijzer maken? Ik had bijgevoegde foto geplaatst

.
Groet, Hans

1 like

Als je zulke duidelijke foto’s bij je verkoopadvertentie hebt geplaatst had de koper dit ook op voorhand kunnen zien toch?

5 likes

Klopt, dit zijn er maar enkele van die ik heb geplaatst. Ik heb er wel 20 geplaatst bij die advertentie van het horloge.

3 likes

Het is overduidelijk dat de wijzerplaat opnieuw is opgemaakt. Hoe of wat of waar is het verkocht? Bij bv Catawiki moet je het aangeven. Via andere kanalen is het maar net hoe de omschrijving is geweest. Als het horloge is verkocht alszijnde volledig origineel, dan is dat wel een discutabel iets.

2 likes

Hier ben ik oprecht nieuwgierig naar. Waaraan zie je dat, hoe herken je dat?
Ik zie dat zelf alleen als het slecht gedaan is (en zie soms hilarische voorbeelden voorbijkomen), maar zelfs als de wijzerplaat er ‘verdacht’ goed uitziet voor een ouder horloge dan zou deze toch bijvoorbeeld buiten bereik van direct zonlicht en bij service/reparatie door een professionele horlogemaker goed moeten blijven?

2 likes

Ik vind vooral de minuten-streepjes echt niet strak. Voor de rest - could have fooled me…

Ik geloof dat ie zo zou moeten na wat gegoogle, dus o.a. het font is helemaal mis (naast de rommelige alignment van alles). Maar daar hoef je het horloge inderdaad niet voor in handen te hebben. Met deze foto’s wist de koper waar ie voor ging.

2 likes