Is die (echt helemaal niet) bijzonder?

Ik heb twee horloges waarvan ik op internet eigenlijk (bijna) niets kan vinden. Ze hebben beide een ovale wijzerplaat en met image search kom ik ze niet tegen, en als ik een ovale wijzerplaat zie, is het van een ander (bekend) merk.

Ik hoef dus geen prijs - dat is immers niet de bedoeling van dit forum - maar een grove mening als ‘Gelijk weggooien’, ‘kan leuk zijn voor bepaalde mensen’ of ‘Ik zou hem aan een handelaar of die en die laten zien’ met alles er tussen natuurlijk.

De eerste is van het merk aggostino, het is gold plated vermoed ik, dus in dat opzicht verwacht ik niet zoveel, maar soms kun je er iemand blij mee maken.

De tweede is van Delta en heeft een zwarte wijzerplaat met (vermoedelijk) een diamantje. Ik denk dat het zilver of ander edelmetaal is, in de achterkant is een icoontje met ‘0,835’ erin geponst.

Oh ja, waar ik nog geen foto van heb, maar alvast even wil noemen, is een Seiko watch met electronic paper uit 2012. Was destijds rond de € 1000 en heel bijzonder dat hij via GPS de tijd bijhield en met zonnecel opgeladen zou moeten worden. Dat bleek loze belofte, maar het is wel een bijzonder ding en vóór de smartwatch kwam. Heeft dat nog verzamelwaarde?

Ik hoor graag jullie mening.

1 like

Ben benieuwd.

Graag foto’s.

Wat betreft de beide dameshorloges:
Weinig waarde, nauwelijk markt voor.

3 likes

Dank voor het snelle antwoord! Ik dacht het al, maar je weet het niet.

Ik dacht ook ‘Ik pak meteen die Seiko er even bij’, maar hij ligt niet waar ik dacht… FF zoeken dus.
Ik weet wel dat het een SDGA001J is, ziet er zo uit:
https://hodinky.heureka.cz/seiko-sdga001j/#prehled/

Ik deel er binnenkort ook eentje. Zal financieel niets waard zijn maar is de laatste die mijn vader droeg. Sommige dingen zijn niet in geld uit te drukken maar kunnen bijzonder waardevol zijn.

2 likes

Ik ken ze niet. Dit zijn, m.i., horloges die in de bak liggen bij de kringloop.

Ik kan niet helemaal uitsluiten dat er iemand op aarde dit nog zou willen hebben. Maar verwacht zeker geen rijen voor je deur, als je dit (voor weinig) online te koop aanbiedt.
:person_shrugging:

1 like

Bovenste is zilver. :upside_down_face:

@rboeije De bovenste kan je op Marktplaats zetten als zilver. Dan krijg je iets meer dan de prijs aan zilver.
De onderste kan in de rommelbak.

1 like

O.k., zilverprijs dan, voor die.

1 like

Aggistino is volgens mij zo’n postorder horloge en idd niets waard. Volgens Mikrolisk zou de Delta van VS afkomst kunnen zijn gezien de overeenkomsten in het schrift. Mogelijk ook een echt briljantje/diamantje (is te testen). De rest is al gezegd.

1 like

V&D merk :slightly_smiling_face:

3 likes

Artikel:

【F】 Dear Seiko, Bring Back The SDGA001 【F】 Dear Seiko, Bring Back The SDGA001

Die SDGA001J is interessant.

Die moet je maar eens laten zien in het topic

Vintage Seiko .

Daar krijg je vast wel positieve reacties op.

2 likes

Die zou ik zeker ook eens willen zien

Nog even artikel bijgezocht

The Seiko SDGA001: Digital Done Right - Worn & Wound The Seiko SDGA001: Digital Done Right - Worn & Wound

1 like

Ik denk niet om te dragen, maar als tijdsbeeld. Het is overgang tussen digitaal horloge en smartwatch.
Er zit als aardig wat software en hardware in.

1 like

Dat ga ik doen, maar vooralsnog is hij onvindbaar. Ik weet dat hij in de originele doos zit… Dacht hem zo te pakken maar helaas.

De Seiko is geen GPS, gewoon radio controlled zoals dat al twintig jaar bestond in 2012.

Sorry, je hebt gelijk, hij gebruikt dcf77 en het amerikaans en japans equivalent voor de tijd, maar in mijn geheugen kon hij wel de juiste tijdzone bepalen. Gps ontvangers waren in die tijd nog veel te groot. Ik weet niet meer hoe hij dat doet. Ik hoop dat ik hem nog vind…