Is dit de vervanger van de SKX?

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik hiervan moet vinden…de 5 lijkt wel op een scheve s

2 likes

100 denk ik

1 like

Ik denk dat ze dit bewust gedaan hebben zodat het inderdaad zowel op een 5 als een S lijkt.

1 like

Ik vind het er een beetje mislukt uitzien helaas

2 likes

10bar staat op hun site. Ik vermoed geen schroefkroon, hier staat niks over bij de specificaties.

Dit zijn de specs van een willekeurig model uit de lineup.

Geen schroefkroon, wel een see-through case back. :sweat_smile:

Bijzonder. Voor €230 heb je een volwaardige duiker in de vorm van de ‘mini Turtle’ (SRPC39).

Yup.

3 likes

280 is de list price. Zal in de praktijk wel lager uitvallen gok ik. Maar Seiko blijft lekker door gaan met het uppen van de prijzen

2 likes

Geen lellike 5 en geen x, win win situatie👍

3 likes

Die Suits en Sense spreken mij wel aan. Prijs is wel aan de hoge kant vind ik overigens.

1 like

Die Suits en de groene zijn toch wel heel mooi voor erbij hoor. Voor de juiste prijs uiteraard :hugs:

1 like

Nou geeft wel veeeeeeel nieuwe mogelijkheden voor gave mods :grin:

2 likes

Ik blijf het grappig vinden hoe je steeds opnieuw roept dat dit nooit de opvolger van de skx zal zijn, bepaal jij de koers die Seiko in gedachten heeft? :thinking:

1 like

De SKX is een 200m ISO certified duiker, een “echte” duiker. Dan ben je het toch wel met me eens dat dit geen echte opvolger is? Seiko heeft nu de prospex Line up met “echte” duikers, dit is een Seiko 5 duiker. De SKX had geen prospex logo dus moest die gaan maar de vervanger in de vorm van de turtle is er al. Seiko 5 duikers zijn er sinds 1968 geweest maar staan los van de “echte” duikers serie.

4 likes

hier staat nog wat meer informatie.

De nieuwe lineup. Het worden 27 nieuwe modellen!





Wat wordt er anders?
nieuwe movement
Kijkdoor caseback
nog maar 10bar/100m (geen iso cert meer)
en er komt geen jubilee versie.

ik vind dat er mooie bij zitten.

1 like

Ik zeg: als de wiedeweerga solliciteren bij de ontwerpafdeling van Seiko.

1 like

Mooi, maar hoog Fifty Fathoms gehalte.

1 like

Deze https://www.seikowatches.com/global-en/products/5sports/srpd67k1
doet mij denken aan die versie B7C43-700B die heel moeilijk te krijgen is.

7 likes

Die vind ik inderdaad ook gaaf. Ook al vind ik het “origineel” nog vele male gaver! :heart_eyes:

Alleen is dat niet wat. Toch?

2 likes