Is dit de vervanger van de SKX?

Die Suits en Sense spreken mij wel aan. Prijs is wel aan de hoge kant vind ik overigens.

1 like

Die Suits en de groene zijn toch wel heel mooi voor erbij hoor. Voor de juiste prijs uiteraard :hugs:

1 like

Nou geeft wel veeeeeeel nieuwe mogelijkheden voor gave mods :grin:

2 likes

Ik blijf het grappig vinden hoe je steeds opnieuw roept dat dit nooit de opvolger van de skx zal zijn, bepaal jij de koers die Seiko in gedachten heeft? :thinking:

1 like

De SKX is een 200m ISO certified duiker, een “echte” duiker. Dan ben je het toch wel met me eens dat dit geen echte opvolger is? Seiko heeft nu de prospex Line up met “echte” duikers, dit is een Seiko 5 duiker. De SKX had geen prospex logo dus moest die gaan maar de vervanger in de vorm van de turtle is er al. Seiko 5 duikers zijn er sinds 1968 geweest maar staan los van de “echte” duikers serie.

4 likes

hier staat nog wat meer informatie.

De nieuwe lineup. Het worden 27 nieuwe modellen!





Wat wordt er anders?
nieuwe movement
Kijkdoor caseback
nog maar 10bar/100m (geen iso cert meer)
en er komt geen jubilee versie.

ik vind dat er mooie bij zitten.

1 like

Ik zeg: als de wiedeweerga solliciteren bij de ontwerpafdeling van Seiko.

1 like

Mooi, maar hoog Fifty Fathoms gehalte.

1 like

Deze https://www.seikowatches.com/global-en/products/5sports/srpd67k1
doet mij denken aan die versie B7C43-700B die heel moeilijk te krijgen is.

7 likes

Die vind ik inderdaad ook gaaf. Ook al vind ik het “origineel” nog vele male gaver! :heart_eyes:

Alleen is dat niet wat. Toch?

2 likes

Mond. Zeep. Jetzt!

2 likes

Ik vind deze toch echt een stuk meer op een SKX lijken dan die hier zo gehypete Mini Turtle. Zit vast ook een beetje in de naam: ‘Turtle’ :thinking:

3 likes

Volgens mij is de 5 sport gewoon het zelfde horloge als de skx. maten/vorm e.d.

wat ze gedaan hebben is goed gekeken naar alle modder’s en mod onderdelen en hebben daar gewoon een hele nieuwe reeks mee gemaakt.

De meeste mensen zijn toch geen duiker en komen toch niet dieper dat 5 meter in het zwembad en de glazen caseback maakt het flashiër maar daardoor was het waarschijnlijk moeilijker om de iso certificering te krijgen of voor elkaar te krijgen.
Scheelt voor seiko weer productie kosten dus wordt je winst marge hoger.

dus voor wie echt een ISO diver opvolger nodig heeft is het de mini turtle voor alle andere wordt de nieuwe 5 het nieuwe ding om te modden.

voordeel is wel dat er meer originele seiko onderdelen op de markt komen. :wink:

2 likes

Nee dat ben ik niet met je eens. Als Seiko besluit dat ze hun lineup willen veranderen door deze op de plek van de voormalig skx in te schuiven dan is het gewoon de opvolger van de skx, ongeacht wat jij of ik er van vinden.

6 likes

Tussen de discussies door, denk ik het antwoord te hebben gevonden op de initiële vraag, tevens titel.

Op de site staat seiko 5 sport reborn. Dus ik concludeer hieruit dat het geen skx vervanger is. Een skx vervanger zou imo minstens aan dezelfde specificaties als zijn voorganger moeten hebben.

4 likes

Een mesh band lijkt mij niks om bij een pak te dragen, maar dat kan aan mij liggen…

1 like

Maar wat zijn deze specs dan? beter of slechter.
movement is beter.
waterdichtheid is slechter.

dusssss

1 like

100m WR is toch een struikelblok voor me.

Het ziet er uit als een SKX, het voelt als een SKX, maar het is geen SKX. Ook het verschil in lume kleur tussen wijzer en indice kan me niet bekoren op de groene, het gestyleerde 5 logo doet het niet voor me, kortom: Neen.

Dan liever de Mini Turtle of als het echt moet de Orient Mako III. Die is voor het geld gewoon een modderfokking eindbaas: Saffier, mooie plaat, 200m WR, 250 ball’n… Hopla.

4 likes

Ik denk dat het voor Seiko gewoon een horloge is. Vooral wij liefhebbers gaan ons druk maken over wat nou precies de opvolger dan de SKX is. Maar als ik 1 ding weet over Seiko de afgelopen tijd is dat ze graag hun horloges er meer “upmarket” in zetten. Dus ook in die zin zou het niet logisch zijn dat de SKX dan een “goedkoop” vijfje wordt ipv een prospex

Het uurwerk is basically hetzelfde, alleen met hacking en handwinding toegevoegd

2 likes