Is dit de vervanger van de SKX?

Design technische missers en kan nooit de opvolger van de SKX zijn :face_with_hand_over_mouth:

Wat fijn toch dat de echte experts hier op het forum zitten :+1:

5 likes

Hoe weet jij dat nou? Die van jou is nooit bezorgd toch? :kissing_heart:

3 likes

Een forum is om je mening met andere te delen :wink:

1 like
4 likes

Je hebt wel smaak. Mooiste doelpunt ooit gemaakt en dan ook nog eens door mijn favoriete speler :blush:

3 likes

Zitten wel een paar leuke tussen. Maar ik denk dat ik het toch gewoon bij m’n huidige SKX007tje houd.

3 likes

True that

1 like

Mijn beste,

Graag verwijs ik naar de volgende weblink: https://www.seikowatches.com/us-en/products/5sports/srpd51k1

1 like

dat zeg ik is het beter of slechter?

skx007

Case:Steel
Movement: Seiko 7S26
Lume: Lumibrite
Lens: Hardlex
Water Resistance: 200m
Dimensions: 42.5 x 46mm
Thickness: 13.25mm
Lug Width: 22mm
solid caseback

Sport 5

Steel
4R36 (hacking handwinding)
Lumibrite
Hardlex
Water Resistance: 100m
Dimensions: 42.5 x 46mm
Thickness: 13,4mm
Lug Width: 22mm
glas caseback

movement is beter water bestendigheid is slechter.

maar goed het maakt allemaal niet zo veel uit. Ze hebben gewoon een markt gezien waar de SKX beter past en dat is de hoek waar veel verschillende modellen uit de fabriek kunnen komen. meer kleuren meer custom.
en dan plak je er nog even een hoger prijs stikkertje op…

Seiko heeft gewoon gezien dat de skx erg populair is en zeker in de mod wereld. en iedere bezel of insert die je als Seiko niet verkoopt verdien je geen geld aan.

Dus hoe meer custom parts je zelf maakt hoe meer je die dus lekker zelf kan verkopen.

Ik bedoel een zwarte seiko 5 sport mag dan wel duurder zijn als een stock skx maar als je een skx zelf moet laten coaten en dan nog een custom bezel, croun e.d. dan ben je het veelvoud kwijt.

Het is maar wat je wil.

houd je van de skx case vorm en wil je daar verder mee modden? dan kies je voor die nieuwe 5.
ga je voor het echte diver gevoel? tja dan moet je naar turtle of hoger.

zo denk ik er over. :wink:

3 likes

Dat is toch geen duiker ? Zonder schroefkroon.

3 likes

Ik denk dat in deze de specs niet van toepassing zijn. Betere of slechtere specs, het is een rebirth van de 5 sport series. Niet van de skx/prospex series.

2 likes

Neen dit is géén duiker en niet “de opvolger” van de SKX.

Ben overigens wél benieuwd of er een echte ISO certified duiker als opvolger van de SKX komt! :face_with_monocle:

1 like

De schroefkroon maakt het geen duiker. Sterker; de schroefdraad van de SKX doet niets voor de waterdichtheid, het horloge is net zo waterdicht met de kroon ‘open’.

1 like

Dus wél van de SKX… ook een horloge uit de 5 sports serie :hugs: . Een SKX is geen Prospex

Maar hoe je het ook wend of keert, als je nog een SKX wil moet je snel zijn, en dan zijn ze op.
Als je als ras-echte duiker dan dan een 200 meter wil dan is er keuze zat bij Seiko.

Dit is gewoon een nieuw “ontwerp” (met dezelfde kast als de SKX) waar Seiko nog wél in retail Nederland kan verdienen. Op de SKX’en natuurlijk niet meer omdat deze bij bosjes worden binnengevlogen voor schijtprijzen. 280 euro retail is niet duurder dan dat de SKX’en waren in Nederland. Het is dan ook niet fair om te zeggen dat Seiko gelijk de prijzen heeft verhoogd. Het is dezelfde retailprijs voor een horloge die er naar mijn mening leuker uitziet (maar dat is smaak) en in meer verschillende uitvoeringen te koop is met een beter uurwerk. Ik zeg dikke win voor Seiko. Zij hoeven het niet te hebben van de leden van het horlogeforum die een SKX willen voor 200 Euro.

5 likes

Ik denk dat die er al is in de vorm van de turtle. Alleen een andere kast eigenlijk :wink:

1 like

Oh ja, deze is nog niet langsgeweest, lekkere marketing :ok_hand:

https://www.seiko5sports.com

https://instagram.com/seiko5sportsofficial?igshid=2ph514uwle2u

1 like

Die spdc61 gelijk even gepast bij lokale Seiko dealer. Wow :heart_eyes:

imagehttps://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/e/6/a/e6a4502c4d12255d05c457e8e7b9a55bdafbdce9.jpeg

6 likes

Vind het een geslaagd 5je. De eerste Seiko die me wel aanstaat…

1 like

Wat ik hier allemaal lees is voor mij nog geen kaas…

Maar dat komt wel.

Hoe dan ook, sinds vandaag wel in het bezit van een gloednieuwe skx. De 013 dan wel. :sunglasses:
En ik moet zeggen (ik had ook nooit gedacht dat ik dat zou zeggen, want een Seiko staat helemaal niet op mijn wish list. Verre van…zelfs🤪 ) wat een gaaf horloge voor de prijs kwaliteit. (Althans voor zover ik dat al kan beoordelen na de korte bezistduur).

:v:

8 likes

Mea culpa, ik was in de veronderstelling dat dit niet in dezelfde lijn was.

Dan lijkt het me nog steeds geen vervanger, aangezien hierboven gemeld wordt dat ze niet iso gecertificeerd zijn en (indien het geval) niet de specs van de skx evenaren.

Uiteraard is het ook een “smaakzaak” en ik moet zeggen dat ik ze wel smakelijk vind. Maar ja, ik begeef me dan ook pas een jaar in horlogeland en ben nog best esthetisch georiënteerd. :grin:

2 likes