Is dit de vervanger van de SKX?

Ik vind het een mooie lijn.
Wat mij betreft vervanger voor de SKX. Sporthorloge met SKX looks en ik kan er nog steeds mee zwemmen.
Echt duiken met mijn duikers is welgeteld nul keer voor gekomen. En gaat ook niet gebeuren, de weinige keren dat ik nog duik gaat er een duikercomputer om de pols.

2 likes

Ja en nee. Naar inzichten van een duiker is het geen opvolger. In de ogen van een watersporter, lui die graag drukke kleurtjes op hun horloge willen voor een niet-premium prijs zou je ze als opvolger kunnen zien.

Denk dat Seiko het als het laatste ziet. De echte duikers hebben ze geschaard onder de Prospex.
Vroeger vond ik Prospex de top of the line modellen. En de goedkopere ‘gewone’ onder het algemene kopje duikers.
Nu ze alles onder de Prospex hebben gegooid, is naar mijn mening de toegevoegde waarde/onderscheidende van het Prospex gebeuren verdwenen voor de duikers.
Reden dat ze t misschien gedaan hebben, is om ook andere type horloges (fliegers, military?) onder een kapstok te kunnen hangen voor professioneel gebruik.

5 likes

Ik ga een potje wenen denk ik.

1 like

Ik hou het nog wel even op m’n 007J1. Ik vind dit meer een gepimpte 5 met een verhoogd prijskaartje.

1 like

Wie weet is dit over 20 jaar de nieuwe klassieker. Gewoon instappen!

3 likes

Ze liggen al in de winkels?! Monochrome zegt pas vanaf september:

The Seiko 5 Sports will be available in September 2019, and retail starts quite nicely at 280 EUR.

Heb je hem ook gekocht?

1 like

Echt ?? Wie bevestigt dit?

1 like

De pakking die je hier ziet, is de enige die er zit.
image

1 like

Ik volg in dat Prospex verhaal, maar snap dan ook niet dat een Turtle en een SLA019J1 in dezelfde categorie thuishoren (qua prijszettingen dan). Daarnaast haalt dat k.tlogo de look van die hele lijn naar beneden, doodzonde.

2 likes

Ik neem ze allemaal. Kost nog altijd een stuk minder dan een submariner. :tumbler_glass::sunglasses:

2 likes

Ben het hier volledig mee eens. Het design van de 5 en het ‘automatic’ maken het hele design kapot.

1 like

Je hoeft ze niet te kopen. :blush:

3 likes

Ik had het vooral over die Prospex’en, maar die 5/S vind ik evenwel een vreemd zicht.

Ah, er is een markt voor maar toch wat zonde dat ze er een relatief iconisch horloge voor platbranden.

1 like

Ik denk dat het een hele slimme zet van ze is, omdat ze met deze line up van stijlen een hele grote doelgroep gaan aanspreken. Zal ongetwijfeld een heel succesvolle lijn worden. Wel kan ik me voorstellen dat skx liefhebbers een beetje teleurgesteld zullen zijn in sommige wijzigingen, maar ach vroeger was alles toch al beter dus dan kan dit er ook nog wel bij

2 likes

De list prijs van een SRPC39 is 435 euro.

2 likes

Juist dat ja. Een marine master Prospex, okay. Maar idd n turtle, Samurai ook Prospex?!?

2 likes

Mocht er nog iemand twijfelen of het de SKX vervanger is;

Ja zeker weten. Inclusief een berg nieuwe varianten er bij.

Zo ontstaat er vast leuke “vintage” markt voor de oude SKX moet je maar denken!

Maar de strategie van Seiko voor hun duikers is helder. Je hebt kamp 5 en kamp X. Geen Seiko duikers zonder model-lijn aanduiding.

Aardige reclame campagne lijkt Seiko gestart te hebben. Ik kan het alleen maar waarderen voor een betaalbaar mechanisch horloge!

4 likes

Ik denk dat ze over 5 of 10 jaar op t geniale idee komen om de 007 en 009 weer terug te brengen. Iconisch model met veel liefhebbers.
En dan wel met n Prospex logo erop. Tegen die tijd zijn we gewend dat Prospex duikers 400+ kosten, en dat de nieuwe skx eenzelfde prijskaartje krijgt als normaal beschouwen.

3 likes

Nogmaals, de kamp 5 duiker bestaat niet (voor zover mij bekend is). Geen enkele is volgens mij een iso gecertificeerd duikershorloge. Dat sommige n draaibare lunette hebben die op die v n duiker lijken (ondanks het ontbreken v n lume pip), sommig n 200m wr zijn, en sommige zelfs n geschroefde kroon hebben, maken t nog geen officiële duikhorloges.

Dat ze wellicht n duiktocht overleven is weer n ander verhaal.

2 likes