Is dit de vervanger van de SKX?

Echt heel blij met het nieuwe 5 logo, dat oude vond ik zo’n afknapper… Leuk horloge. 100m is toch meer dan voldoende? Volgens mij komen de meeste HFers toch niet dieper dan de gootsteen :slight_smile: Ik vind alleen de maat jammer, 40mm zou top zijn. Wel 46mm l2l zie ik, dat is dan weer mooi.

4 likes

Als je het zo bekijkt heeft Seiko een streep door hun instap duiker gehaald en er een sportief horloge van gemaakt. Zal wel vast bewust voor een prijsklasse lager gekozen zijn.

2 likes

Inderdaad. Een sporthorloge wat kwa looks gericht lijkt op de watersport.

Ik heb ook het idee dat Seiko zich hoger in t segment wilt plaatsen. Met als top het beschikbaar stellen v grand seiko in Nederland en het onderscheid maken door weer grand seiko boven aan de plaat te zetten.

Maar ook heb je daarnaast de presage lijn en nog wat meer die het in n hoger segment lijken te zoeken.

Seiko is denk ik zo beetje nr 1 in Japan kwa grote merken. Misschien dat ze daarom uit de budget duikers segment willen gaan.
Voor budget duikers zal er denk ik uitgeweken moeten worden naar Citizen en Oriënt met hun ny0040, mako en Ray.
Of de vele micro brands die er intussen bestaan.

1 like

Heftige prijs voor een 'gewoon vijfje’
Desalniettemin knappe jongens en gelukkig geen prospex

2 likes

Niet alles doorgelezen - maar een echte duiker heeft geen zichtbodem. Punt. Nooit. Is een enorm zwakke plek. Laatst een uurwerk vervangen van een Seiko duiker - zit er zo’n pakweg 0,8 mm dik vensterglaasje in de caseback. Get real!

4 likes

De website is wel erg vet hoor! Niet om de wat oudere leden voor het hoofd te stoten, maar volgens mij probeert Seiko met deze lijn met name twintigers en dertigers aan te spreken die dit als mogelijk alternatief voor een smartwatch of fashion-brand zullen gaan zien.

Ondanks mijn leeftijd vind ik ze overigens echt niet mooi :smirk:

1 like

Ondanks mijn leeftijd ik wel.:joy:

3 likes

https://www.omegawatches.com/media/gene-cms/s/e/se-diver300m-21030422003001-caseback-large_1.jpg

Bij Omega zijn ze anders best overtuigd van hun bouwkwaliteit.

5 likes

Glas breekt als je het hard stoot. Een duiker zou sowieso geen safierglas moeten hebben maar plexi, dat krast en niet breekt.

2 likes

Van dit horloge word ik niet echt warm. Netzoals alle andere Seiko’s met het “5”- of “X”-logo. Om een of andere reden vind ik het er maar goedkoop uitzien en snap ik Seiko niet…

2 likes

Ik vind ze top!!! Seiko was wel toe aan vernieuwing om met de tijd mee te gaan.

Superleuke sporthorloges! Hopelijk kan ik er 1 op vakantie vinden

2 likes

Ik moet er nog aan wennen, maar er zitten best leuke tussen. En voor het eerst best fatsoenlijke foto’s.
Maar ze zijn zoals eerder gemeld best aan de prijs.
Was de list prijs van een SKX007 ook niet iets van €340 en je kon ze uiteindelijk kopen voor rond de €160.

1 like

Mooie horloges. Dat logo ziet er een stuk beter uit dan de vorige “5”. Leuke variaties. Inderdaad wel een beetje jammer dat het nu slechts 100m diep gaat. Ondanks dat dat voor de meesten niet uitmaakt, is het toch dat gevoel erbij dat het ‘minder’ is. Laten we eerlijk zijn, dat gevoel is toch erg belangrijk bij een horloge.

Even afwachten voor hoeveel we ze inderdaad kunnen kopen. De adviesprijs is vind ik wel iets aan de hoge kant.

In z’n geheel, erg leuk maar door dat gevoel van 100m weet ik niet of ik er een zal aanschaffen. Ik ben dan ook nog erg blij met mijn skx007 :).

2 likes

Zien er gewoon leuk uit :+1:opgefrist en goed genoeg voor op vakantie om lekker het zwembad mee in te plonsen. Dieper dan 3 meter kom ik toch niet.

1 like

Vind deze groene er wel erg leuk uitzien!

2 likes

Is dit overigens niet de SRPD63K1? Het ‘5’ logo lijkt rosé, ook de wijzers.

Ik vind het randje om de indexen van de sport mooier dan op de SKX, maar ik mis de minutenstipjes op de bezel insert tussen 20 en 60.

Algemeen: als je de lijn vernieuwt en de moeite neemt om het logo te herontwerpen, dan hadden ze best iets aan de kast kunnen doen ook. Niet dat ik hem lelijk vind, maar dit is wel erg makkelijk zo.

2 likes

Geintje jongens. Dit is een foto die enkele maanden ergens tegen kwam. Nog niet beschikbaar. Zeker niet bij een lokale juwelier. Anders had ik hem zeker gekocht.

Ik denk dat je gelijk hebt! Door de weerspiegeling heb ik dat niet gezien. Ik ben benieuwd naar echte foto’s van de 61 en 63 naast elkaar. Op de seiko site vind ik de 61 er mooier uitzien dan de 63.

2 likes

:rofl::rofl:

Jij wordt toch niet betaald voor dit soort geintjes he?
ik wilde net naar de kortingscode vragen…

OT: Deze vind ik toch wel erg mooi:

4 likes

De nieuwe Steinhart premiums gaan tot 500m met een see-through caseback.
Wel tegen een premium prijs overigens.

1 like