Heb hem hier al eens eerder gepost met de mededeling dat ik geen idee heb wat dit is en hoe ik hieraan kom. Diezelfde dag wist mijn vrouw te vertellen dat dit horloge van haar oom is geweest en deze er altijd over aan het opscheppen was dat dit echt goud moet zijn.
Ik zie wel iets van een merkteken aan de zijkant staan echter niet duidelijk te zien met mijn brillemans ogen.
Het horloge zonder bandje weegt aardig wat. Ik wil eigenlijk weten of er ergens een legitieme manier is om dit te laten checken zonder naar een shady goud wisselkantoor te gaan. Die hebben we er genoeg in zuiden van zuiden van Limburg.
Zijn er dingen die ik zelf kan checken? Of heeft er iemand ervaring met een dergelijke winkel oid in het zuiden van land waar ik langs kan gaan?
Ik denk gezien het model dat het goldplated is. Kun je foto’s plaatsen van de merktekens en achterkant horloge (deksel). Een beetje juwelier kan dit ook zo nakijken…
Goedemorgen, een goede indicatie of hij van goud is vaak al de deksel. Is deze ook goudkleurig kun je geluk hebben is deze van staal heb je zeker pech (99%)
Kun je misschien een betere foto maken van voor en achterkant.
Het uurwerkje is een Frans massaproduct, type 233-60. Dit kwam eerst op de markt onder de naam van de firma die het maakte: Cupillard 233-60 dus. Na diverse fusies in de Franse horloge-industrie werd de naam FE 233-60.