Is dit een art deco horloge uit de 30er jaren?

Heb je betere/ meer foto’s?

De band lijkt iig te nieuw / niet passend.

1 like

Ja denk het wel.

1 like

Lijkt mij iets te strak voor art deco, qua stijl. Art deco heeft volgens mij meer krullen/ tierelantijntjes er aan. Denk eerder jaren '50 of ‘60 en met de wijzerplaat geïnspireerd op die uit de jaren’ 30.

1 like

Ik ga toch voor ouder dan dat. Tis volgens mij een frans horloge, geen zwitsers (tout acier maar geen swiss made). Of de plaat origineel is weet ik niet. blijf de foto’s maar matig vinden.

Ik denk jaren 30/40. Voor de 50s en 60s lijkt me de plaat weer te oud.

Volgens mij niet. Art nouveau wel

3 likes

Ik bedoel dit soort extra ‘bumpers’ op de kast. Als tierelantijntjes zeg maar.

1 like

Ah zo, dat is volgens mij geen eis. Ik heb ook wel eenvoudigere kastjes gezien.

1 like

Gevoelsmatig zeg ik jaren veertig. De bracelet is waarschijnlijk van later. Als je de achterkant er vanaf wipt dan zal een foto van het uurwerk het wel duidelijk maken.

1 like

Ik zal het vragen aan een horlogemaker, ik heb zelf geen ervaring met het openen van een horloge.
Weet iemand een goede in de buurt van Breda?
Stuur ze nu op naar Tijdloos.

Met een aardappelschilmesje in de gleuf die rondom de kast loopt, bij voorkeur op een hoek is hij in drie seconden open…

Maar zoek anders gewoon een uurwerkmaker in de buurt.

1 like

Bedankt ga gelijk kijken

1 like

Rond Breda zitten er niet heel veel, zitten ook A-merk juweliers met merk-atelier bij en die zullen misschien niet staan te popelen. Of Koen in Tilburg nog actief is weet ik eerlijk gezegd niet. Ik zit zelf in Rotterdam, maar da’s een hele rit om alleen even te laten kijken… :wink:

1 like

@HorloG met je bakken ervaring is dat openen met een mes inderdaad geen punt.
Maar heb je gezien dat topicstarter allicht nul ervaring heeft?
Een waarschuwing voor uitschieten -afbreken van een dergelijk mesje is misschien wel op zijn plaats.
@Theo3 de betere raad kreeg je volgens mij in het tweede deel van Horlogs antwoord.
Die profs pakken ons gewone stervelingen op snelheid. :running_man: :biking_man:

Deze komt van Montres B.D. SA / Bernard Donzé, Les Breuleux, strech bandje is wel vintage maar lijkt wat nieuwer dan het horloge zelf. Het bedrijf ging in 2003 failliet.

1 like

Ik snap dat je dit zegt maar je kunt het oprecht bijna niet fout doen, mits het mes maar smal genoeg is, daarom “aardappelschilmes”. Het grootste risico is dat je jezelf in je vinger zou snijden…

4 likes

Dit horloge kan uit de jaren 30 zijn, maar ook uit de jaren 50 toen zijn er her uitgaves gemaakt van dit soort horloges. Het binnenwerk zal het uitmaken van wanneer dit horloge is

Precies. Art nouveau horloges zijn daarnaast een stuk minder gebruikelijk; de hoogtij van de AN viel ook vóór de tijd van het polshorloge…

1 like

Ik ga is speuren op het internet, dank je

Dank je ik ga speuren op het internet