Is dit een betrouwbaar vintage omega horloge?

Hallo allemaal,
Ik kwam net op marktplaats dit vintage omega horloge tegen en vraag me af of het betrouwbaar is. Ik heb zelf geen verstand van vintage horloges dus vandaar dat ik hier om jullie mening vraag. De verkoper beweerd dat hij een paar maanden geleden gecheckt is en dat alles nog origineel is, maar of ik dat zomaar kan aanemen is de vraag.
Het gaat om een hardopwinder
Mvg Daniël

Waar is de 6-uursindex?

1 like

Daar moet je met een grote boog omheen lopen want die wijzerplaat is niet zoals het hoort.
Ik mis de merknaam en de indexering van de subsecond wijzer.
Het uurwerk en kast zijn wel origineel,maar om dit weer in goede staat te krijgen ben je een paar honderd euro verder.

2 likes

Bedankt voor de snelle reacties! Dat scheelt me een hoop problemen. Ik dacht niet geschoten is altijd mis dus ik kan het altijd hier vragen.

Zoek de verschillen.

1 like

weer wat geleerd! Dat is trouwens een mooi exemplaar!
Ik weet niet eens waar ik zou moeten beginnen om het verschil te omschrijven.
De volgende keer kan ik het hopelijk beter herkennen.

1 like

Ik hang het maar aan deze draad om niet weer een nieuwe te openen.

Pas op! de Omega die in deze advertentie aangeboden wordt is een fake. Ik heb het Marktplaats gemeld, maar weet natuurlijk niet hoe en of ze reageren.

Bij de Longiens (!!) zegt hij/zij tenminste dat het een fake is. Als ik hem/haar goed begrijp tenminste.

https://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-heren/m1164174504-4-herenhorloges-omega-longiens-pontiac-rexiana.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr&pos=2

1 like

Het horloge is overigens wel origineel, de wijzerplaat is alleen opnieuw geschilderd maar gek genoeg zonder de originele opdruk. Heel apart.

Edit: Bij nader inzien lijkt het erop dat iemand simpelweg de lak en verflaag heeft verwijderd waardoor je naar de blanke plaat kijkt.

1 like

Het is niet origineel!! Kijk maar naar de bodem!!

Edit: kan niet meer, hij is weg