Mijn naam is Barry en tot op heden ben ik nog geen verzamelaar. Maar Vorig weekend ben ik weer eens naar een rommelmarkt geweest en heb dit horloge gekocht
En ik vroeg me af of jullie weten of dit een horloge is van enige waarde? Het is helaas een Quartz. Maar het gewicht voelde “vintage” aan.
Heeft iemand meer info omtrent model en waarde? Oh en zou ik de batterij zelf kunnen vervangen?
Dit horloge is helaas niets of bijna niets waard. Het is een heel simpel horloge en het is niet eens een echt Ferrari logo zo te zien (geen prancing horse).
Maar zou hem vooral dragen als je hem mooi vindt. Een batterij verwisselen is niet zo moeilijk als je de deksel er met een mesje (ofzo) af weet te wippen.
Bedankt voor het voorstellen! Mocht je hier langer blijven dan ietsje meer vertellen graag
Ik ben bang dat het Ferrari horloge vooral een hoge emotionele waarde zal hebben. Als je het achterdeksel loswipt met een aardappelschil mesje o.i.d. zal je een eenvoudig quartz uurwerk aantreffen, ik denk een klein uurwerkje met een klein simpel te vervangen batterijtje. Ik kan me zo voorstellen dat het een betaalbaar horloge is geweest uit de ferrari giftshop of zo?
Ik zie @luuk zijn opmerking, heeft het wel wat met ferrari te maken?
Tja, moet nog heel wat bijleren. Ik zal het batterijtje proberen te vervangen en kijken hoe die bevalt.
Ik heb hele smalle polsen en dit was een van de weinige horloges die eigenlijk meteen comfortabel zat.
“echte” Ferrari horloges werden gemaakt in samenwerking met kwalitatief goede horlogefabrieken, ze waren nooit echt populair en te prijzig en wisselden regelmatig van fabrikant maar het was m.i. nooit van dit soort blikkerig of verchroomde rommel.
zou me overigens niks verbazen als ze helemaal stoppen met horloges
onder het motto schoenmaker hou je bij je leest.