Is dit een echt u-boat horloge?

Ik heb een een beetje op marktplaats rondgekeken voor een 2e hands u-boat horloge maar ben niet echt een kenner op dit gebied. Is er misschien iemand die er wat meer vanaf weet en mij kan vertellen of het hier om een echte u-boat gaat of een replica? dit is de marktplaats link: http://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-heren/m891097797-u-boat-chrono-limited-edition-53mm.html?c=80906a7f13ccf514b11788e5504db095&previousAction=asqSent

bij voorbaat dank

het feit dat hij aangeeft dat het horloge op echtheid mag worden gecontroleerd spreekt in zijn voordeel

verder op basis van foto’s zou ik er geen zinnig woord over kunnen zeggen

offtopic: U-boat klokjes, zijn die niet al een tijdje uit de mode? de tijd van de Grote Duikers is een beetje voorbij dacht ik :wink:

Welkom! Ik ben niet bekend genoeg met U-boat om dat te kunnen zien. Maar het staat wel in z’n voordeel dat ie doos&papieren erbij heeft. Als ie ook nog es bonnetje heeft van de schoonmaakbeurt. Kun je makkelijk naar vragen, omdat vaak na zo een beurtje er door de horlogemaker of dealer garantie op de werkzaamheden gegeven wordt.

Hopelijk dat iemand anders je kan helpen met verifiëren.

simpel, vraag of je samen met hem, het horloge met doos en bonnetjes bij een uboat dealer langs kan gaan, die ziet dat wel vrij snel. dan heb je zekerheid.

De verkoper woont in Westervoort, in Arnhem (15 minuten verderop) zit juwelier Punte waar ik wel eens U-boat heb gezien.

Toch denk ik als de papieren matching zijn met het horloge dat je je weinig zorgen zou hoeven maken.