Is dit een echte Breitling?

Ik zou hem laten liggen.

5 likes

Ik zou doen wat @Johndoe zegt…

Red Flag
:triangular_flag_on_post:

Het is in feite een heads only. Deze sluitingen hebben ze heel lang bij ome Ali verkocht en als ik naar de gravering kijk is dit er 1 van.

Deze alleen als je met alle geweld een Breitling wilt hebben, koste wat het kost. Hij is gewoon een beetje “op”. Het uurwerk is nog best complex en als die aan een service of reparatie toe is, wordt het al snel duur. De vuiltjes op de rechtsboven-totalisator vielen me ook meteen op, en ongetwijfeld is de batterij leeg want de wijzers staan “all over the place”. Dat je als verkoper dit soort foto’s maakt en de lume-pip niet op de 12 zet, zegt ook mij al veel. Echt is-ie wel hoor. Die graveringen in het achterdeksel waren een heel stuk minder scherp destijds.

6 likes

Er zou net een nieuwe batterij en een bandje gemaakt zijn door dstrap alkmaar, dus dat is top, sowieso als ik deze zou ophalen check ik hem eerst nog even. Ook heeft hij de prijs nu al naar 850 gedaan…

Hij wil er wel graag vanaf als hij zo snel met zijn prijs zakt. Nogmaals ik zou hem laten liggen en op zoek gaan naar een beter exemplaar.

1 like

maar vind je dit nou echt mooi of wil je gewoon een Breitling?

en als hij zo snel zakt met zn prijs kan je beter nog twee dagen wachten, dan heb je hem voor EUR 450 en een zak drop

6 likes

Als je na ongeveer 20 negatieve reacties met het dringende advies hem te laten liggen nog steeds van plan bent om hem te halen, begrijp ik niet waarom je de vraag hier stelt. :man_shrugging:

6 likes

Bandje kun je er altijd zelf bij halen. Batterij; als hij dan goed loopt en waterdicht is prima. Maar ik zou er niet zo snel een stevige prijs voor betalen bij een willekeurige persoon op marktplaats. Hij kan plenty problemen hebben en bij een prive persoon heb je geen garantie. Voor dit geld en een klein beetje haal je een scherpere bij een grijze handelaar met een jaar garantie. Alleen interessant als hij echt cheap is vind ik persoonlijk. Zeg bij 600 of minder

Als je graag een goeie Breitling wilt kun je ook via het forum zoeken… :point_down:t2:

https://blauwzoeken.nl/breitling#

Bedankt voor de hulp, ik ga deze laten liggen en verder zoeken voor wat anders.:+1:

12 likes

Al zou het wel echt zijn, de bezel is toch niet in een mooie staat

Afgeragd ding. Niveau van afwerking op z’n minst dubieus. Ik zou deze lekker laten liggen.

Kijk en vergelijk:

https://www.q-watches.com/product/breitling-colt-chronograph-2

Dit is ook een mooie:

Of deze:

Of anders deze:

2 likes

Deze opties bedoelde ik inderdaad! Dan maar iets bijleggen maar meteen goed.

2 likes

Topic kan gesloten worden.