Is dit een echte Breitling?

Ik sta op het punt om een breitling te kopen, maar weet niet hoe ik kan controleren of deze echt is, ik heb wel een paar foto’s, als mensen tips hebben of al wat aan de foto’s kunnen zien, graag!

1 like

Iets zegt me dat de layout van de plaat niet klopt, maar heb weinig verstand van Breitling eerlijk gezegd

Ter informatie: hij vroeg er €1100 voor, dus wou dat niet voor iets neps betalen😅

Hij had geen papieren voor het horloge, wel een doos

Als je een referentie nummer hebt dan kan je foto’s opzoeken en vergelijken

Ik denk dat er voor iets meer bijleggen mooiere Breitlings (Colt) te koop zijn full set.

2 likes

Die staat op de foto: A53035
Deze band hoort in ieder geval niet bij het horloge.

1 like

1100 euro is sowieso te duur wat mij betreft. Dit is een niet zo courante quartz. Ook al zou deze echt zijn. Op MP staan betere.

1 like

Helemaal mee eens.

1 like

Advies, zonder papieren niet kopen.

Waarom zou je deze kopen? AUB Quartz … & onverzorgd daar is toch geen haast bij om je geld aan uit te geven.

Op basis van deze (slechte) foto’s zie ik niet direct aanwijzingen dat dit horloge niet klopt. Maar… de vraagprijs is veel te hoog. Een korte zoekopdracht op Chrono24 levert al mooiere (en meer complete) exemplaren op.

Of je wel of niet een full set moet kopen (dus met doos en papieren) hangt volledig af van je budget. Een horloge van x jaar oud waar geen doos en/of papieren meer van aanwezig zijn vind ik niet gek… De staat van het horloge is voor mij vele malen belangrijker.

Zover als ik het kan beoordelen van de foto’s zou ik deze lekker laten liggen en verder zoeken

Horloge van 30 jaar oud dus niet gek dat het gebruikerssporen heeft. Maar ik zie verder niets geks dus lijkt mij origineel. Betreft een quartz dus als deze lopend is dan zal je er denk ik zelf niet veel onkosten aan hebben.

1100 zou ik zelf niet doen, met alleen een leren niet originele Breitling band

@PeterLC heeft misschien nog wel iets toe te voegen :slight_smile:

1 like

Niet eens de moeite genomen om de bezel recht te zetten.

3 likes

Calling @HorloG

Geen idee van Breitling, maar dit ziet er skeer uit.
Verwacht toch wel beter van Breitling, al was t 30 jaar geleden wel echt kwalitatief wat minder…

1 like

Deze lijkt mij behoorlijk uitgewoond, maar ook de achterzijde is wat te onafgewerkt voor mijn gevoel. Ik moet thuis even bij mijn exemplaar kijken van deze leeftijd. Zoals ook al door anderen aangegeven, ik zou even doorzoeken voor een beter exemplaar, waarschijnlijk voor minder geld en meer waar voor je geld.

En is dat een scheur in de lug of gewoon vuil? Kortom ik zou deze laten gaan voor een beter exemplaar.

Volgens mij is hij wel echt. Ik heb er vroeger een paar gehad. Wat de rest zegt klopt natuurlijk ook, best veel geld voor dit exemplaar.

1 like

Dank voor alle hulp! Is het het nog waard om deze alsnog te halen maar dan voor €800 - €900 of is dit gewoon helemaal niks meer?