Is dit een echte eta

Waarom twijfel je?

Om dat ik van alles las over eta clones.
Ik wil graag weten hoe ik eta clones kan herkennen.

Eta clones hebben geen stempels

Gezien de scherpte van de graveringen van de letters, logo en +/_ bij de fijn afstelling lijkt mij dit een echte.

Naast de stempel,denk ik dat waar je hem vandaan haalt, ook een clou kan geven over de echtheid :wink:

Alles wat Ron-w aanhaalt was mij ook positief opgevallen.
Wat mij verbaasde was dat dit ik dit zelfs in een replica rolex milgaus tegen kwam.
Ik kreeg dit horloge als dank voor het maken van een edox.
Plus m’n geld voor de reparatie.
Ik was er van overtuigd een Chinees troep uurwerk aan te treffen. Maar de klok liep wonderwel, dus kan ik het uurwerk wel gebruiken.
Het hele horloge is toch echt van hele mooie kwaliteit vooral de buitenzijde. Aangezien het 5 jaar intensief gedragen is.

Verrassend als dit in een replica zit, dan zijn de marges daarop bij Rolneppers blijkbaar goed ? Maar jij hebt er in ieder geval een prima uurwerk bij.

Volgens mij komt dit vaker voor hoor.

Ik heb het filmpje van de nep daytona`s gezien, en dat is wel schrikken zo goed als ze de 4130 namaken… maar een echte eta erin is voor mij nieuw.

Dat kun je gewoon bestellen hoor, met Chinese Clone of echte ETA. Ik heb laatst iemand met een 300 euro Replica Tudor Black Bay heritage gezien met echte ETA. Dan vraag je je af waarom je nog 3000 euro zou betalen voor een echte…:grimacing:

Zo kan je met alle replicas denken

Echter geeft een replica hoe goed hij ook is nooit hetzelfde gevoel als een origineel exemplaar

1 like

Ik verbaasde me echt enorm want het glas was gecoate, bijna geen krassen of beschadigingen. Zelfde montage stempels en dubbele deksel met alle inscripties. Nauwlijks speling op de band. Dus ik was heel verbaasd over het uurwerk wat te voorschijn kwam. Meestal zijn die troep rolexen na twee jaar prullenbak rijp. Ik heb een testje gedaan met de kast maar is bestveenbharde staal soort gebruikt. En goed afgewerkt.

:thinking:

Maar de ETA is OK hoor. :slight_smile:

Blablablablablanepperblablablablanepblablablaneprolexblablabla.

Nog steeds TL-1 he? :roll_eyes:

6 likes

Onnutte, totale OT bijdrage :unamused:

Betalen wij €2700 voor een gevoel?
Dat kost best wel duur dan, qua financieel.

2 likes

Toch is het zo

Je weet dat iets nep is = geeft minder waarde
Je weet dat iets echt is = geeft een speciaal gevoel

4 likes

Omdat ik mijzelf niet voor de gek wil houden met nep. En als ik de echte niet kan betalen dan heb ik gewoon pech.

4 likes