is dit een echte?

Beste,

Onlangs was ik opzoek naar een tissot prs516. Nu kwam ik deze:http://m.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-antiek/m758069468-tissot-herenchronograaf-prs-516-automaat-anno-2010.html op marktplaats tegen. Nu twijfel ik heel erg of hij nep is want als je de foto’s bekijkt van het typenummer: t021414, ziet het horloge er heel anders uit. Op de minutenwijzer van de chrono bijvoorbeeld, dit horloge van marktplaats heeft geen cijfers, terwijl als je op plaatjes zoekt op google hij de cijfers wel heeft. Zo zijn er nog meer verschillen!

Neem neppe Tissots zie je gek genoeg niet zo vaak als neppe Rolexen.

Zal wel een andere versie zijn. Wel echt natuurlijk.

Deze chrono versie van Marktplaats ken ik niet. Ik zou voor deze gaan. Persoonlijk vind ik dit veel mooier dan die drukke plaat. Is eventueel te koop (pm). Er is ook een blauwe versie.

Op het internet kom ik plaatjes tegen van de echte uitvoering.
Daar bevat de wijzerplaat enkele rode elementen: ‘AUTOMATIC’, ‘PRS’ en cijfertjes op de minutenschijf van de chronograaf.
Deze ontbreken op de Marktplaats-versie.
Bij twijfel . . . niet doen.

Henkjan91 Schreef:

Neem neppe Tissots zie je gek genoeg niet zo vaak
als neppe Rolexen.

Zal wel een andere versie zijn. Wel echt
natuurlijk.

Grappig genoeg stikt het van de neppe Tissots, dus bij twijfel: maken dat je wegkomt.

1 like

Dit model heb ik nog nooit gezien. Volgens mij totaal nep. En ik ken eigenlijk geen een model welke geen PRS516 op de dial hebben staan.

Dan bied ik bij deze mijn excuses aan voor mijn reactie. Had echt niet verwacht dat neppe Tissots zouden bestaan.

Henkjan91 Schreef:

Neem neppe Tissots zie je gek genoeg niet zo vaak
als neppe Rolexen.

Zal wel een andere versie zijn. Wel echt
natuurlijk.

Het stikt van de neppe tissots. En deze versie klopt van geen kanten. Het feit dat jij ze niet vaak genoeg ziet is omdat men denkt dat er geen neppers van zijn. Dat is dus nog veel gevaarlijker om aan te schaffen als een Rolex.

Henkjan91 Schreef:

Dan bied ik bij deze mijn excuses aan voor mijn
reactie. Had echt niet verwacht dat neppe Tissots
zouden bestaan.

Er zijn zelfs neppe Seiko’s en G-Shocks. Je zult je verbazen over wat er allemaal wordt nagemaakt.

Hartstikke bedankt voor de reactie’s! Ik vond het zelf ook al zo raar dat ik er niets over kon vinden. Ik had even vergeleken en er waren echt veel dingen die gewoon net niet zijn zoals ze horen te zijn… Dus ik heb de koop gestopt.

Groet,

Beste horlogefreaks, weet een van jullie toevallig welk merk horloge Bert van Marwijk om had tijdens de analyse van Nederland-Australie? Thx Gr Raimon

Bedoel je niet Bart van Merwijk? :smiley: Heb je geen foto’s of een videofragment?

Op originele Tissot’s komen ook afwijkingen in de lay-out voor.
Heel vewarrend.

Ik heb ook mijn twijfels, maar kan begrijpen dat het je aanspreekt want het lijkt zo op de foto ook weer geen goedkoop prul…

Verkoper geeft aan dat er doos en papieren bij het horloge zitten, wellicht kun je vragen of deze dealer gestempeld zijn en corresponderende serienummers hebben?

@Dreski er staat wel degelijk PRS516 op de plaat: Links van de subdial op 9 uur.

Ik heb ook mijn twijfels, maar kan begrijpen dat het horloge je aanspreekt want het is geen prul zo op de foto.

Verkoper geeft aan dat er doos en papieren bij het horloge zitten, wellicht kun je vragen of deze dealer gestempeld en corresponderende serienummers hebben?

@Dreski er staat wel degelijk PRS516 op de plaat: Links van de subdial op 9 uur.

Ik heb de versie met een leren band. Ik durf niet te zeggen of deze echt of nep is, maar roepen dat deze nep is omdat het model niet bekend zou zijn is pure onkunde.

Ik heb het model wel gezien op andere forums(duits ,frans) en ook via google kom je hem wel tegen bij verkoop punten.
Over de echtheid valt nu niet veel te zeggen natuurlijk.

mooieklokjes Schreef:

Er zijn zelfs neppe Seiko’s en G-Shocks. Je zult
je verbazen over wat er allemaal wordt nagemaakt.

ik heb ook neppe icewatches gezien :sunglasses:

1 like

Hallo, kan iemand mij vertellen of het hier om een echte of een neppe seiko velatura snaa91p1

Beste Thijs,

Welkom het dit forum… maak er ff een nieuwe post voor aan. In 4 jaar oude posts lijkt me niet de bedoeling, tevens is het stellen van de vraag 1x meestal ruim voldoende :wink:

En plaats er meteen ff betere foto’s bij aub.

1 like