Is dit een goede Breitling?

Een goede Breitling is als een verkeersongeval zonder zware gewonden: geen ramp, maar je kunt het toch beter zien te voorkomen.

3 likes

Een goede Breitling is hetzelfde als jouw grappen. Geen ramp, maar je kunt het beter zien te voorkomen.

3 likes

Dan koop je nooit wat van mij :joy:. De tweede verkoop die ik deed was aan een Fransman. Een 14K gouden Bouchard horloge. Horloge was als nieuw. Het bandje was een struisvogel (print) bandje. Meneer vond het horloge prachtig, maar de band vond hij te min voor zo’n klassehorloge (zijn woorden). Toen ik hem geen 150 euro voor een nieuwe band wilde overmaken, gaf hij mij een negatieve review. Tot op de dag van vandaag nooit meer boven de 97% kunnen komen :joy:.

6 likes

Is dat niet per persoon verschillend?
De meesten zweren bij Rolex en de enkeling bij Breitling,maar dat maakt het nog geen slecht horloge.

Laten liggen! Ik heb een veel mooiere. Pb maar als je interesse hebt

Mijn reactie is juist cynisch naar de persoon bedoeld. Dat gehaat op Breitling altijd…

Laat elk merk in zijn waarde. Dat is juist het mooie van het forum, het is een horlogeforum en niet specifiek voor 1 model.

1 like

Blijft een knaller. Maar wel 7mm groter dan waar TS naar aan het kijken is. Plus het feit dat ie wel een beurtje kan gebruiken a minimaal 250 euro :wink:

1 like

psies:+1:

Polijst tol is er overheen geweest zoals je kan zien haha. Amplitude is 280 dus beurtje is nog niet echt nodig denk ik wel?

30 seconden in de plus en een amplitude die de 275 nadert, beurtje is hard nodig helaas. Het is een chronometer dus -4/+6 met een amplitude van minimaal 325 is volgens specs.

Ik zie het verband tussen een vintage zakhorloge en een modern VJ7750 uurwerk niet helemaal :grimacing:

Was maar een grapje :kissing_heart:

Ging meer om de hoge amplitude van 325 die je aangeeft ,dacht zelf dat alles rond de 290 en 300 goed was.
Ik had inderdaad een beter voorbeeld moeten nemen :+1:

Vreemd. Wesselink en vreeker zei inderdaad dat verse service tussen de 300/315 ligt en bij de 250/260 je moet nadenken over service. Hij liep een plus van 4 sec dus dat was prima.

Heel belangrijk is, dat de liftangle op de timer goed wordt ingesteld. Die is op elke timer standaard ingesteld op 52 graden. Voor een 7750 is dit 49 (officiele documentatie).

https://secure.eta.ch/CSP/DesktopModules/ViewDoc.aspx?tabindex=2&tabid=28&DocId=856&DocType=DT

Is heel makkelijk aan te passen voor de uitlezing. Dan ziet de amplitude er een heel stuk lager uit. Scheelt al gauw een graad of 15/20.

Oeps, link werkt niet. Ik doe nog een poging. Nope, lukt niet. Maar iedereen kan 't in principe vinden op de ETA-website - even zoeken op Mecaline Chronographs 7750, dan de link aanklikken.

Ik heb ook al 's een vers (zelf) geservicede 7750 met een amplitude van tegen de 340 graden gehad. Da’s echt de gevarenzone (prellen). Vergat even dat-ie op 49 moest - probleem opgelost. :wink:

3 likes

Bekend verhaal. :smile: :wink:

Mond, zeep, spoelen!!11