Is dit een goede Breitling?

Ik heb een Breitling op Catawiki (ja, echt…) gezien. Nu heb ik zelf niet echt verstand van Breitling en ben ik benieuwd of iemand mij kan vertellen of deze origineel is en wat een redelijke prijs is.

Haha, ik ben gek op het merk Breitling, maar dit soort modellen…

1 like

Oh, waarom zou die niet echt zijn. De geschatte prijs is veel te hoog, en ik vind een reviewpercentage lager dan 99% niet goed.

1 like

Ik vind het model niet mooi, maar deze kleurcombinatie en gouden accenten wel erg gaaf.

Ik vind een schatting die begint op 1400€ niet overdreven, de staat ziet er best goed uit.
De leren band is wel versleten, je moet dus rekenen op een nieuwe band à 150€. En een horloge van deze leeftijd zonder onderhoudscertificaat… zal waarschijnlijk geen onderhoud gehad hebben en dat zal je dus best laten doen.
Bij Breitling zelf komt dat op 690€, alhoewel je hier op het forum zeker plaatsen kan terugvinden waar dit wat goedkoper kan.

1 like

Ik zou oprecht niks op veilingen halen als zijnde consument. Ik zou eerder bij een betrouwbare handelaar een leuke Breitling uitkiezen.

Als je zelf handelaar of juwelier bent en je zelf onderhoud en dergelijke kunt uitvoeren, kan meebieden via een veiling nog wel zin hebben wat betreft het op zoek gaan naar een ‘goede deal’.

1 like

Goede Breitling; contradictio in terminis

5 likes

Dat vind ik echt onzin.

Als je zelf een beetje verstand van zaken hebt, of je er in verdiept als je dat niet hebt, dan kan je een hele hoop geld besparen door juist op veilingen je slag te slaan.

1 like

De eerste betrouwbare handelaar moet ik ook nog vinden :grin:

Ik vind het overigens een prachtige Breitling, mooi formaat ook 37mm. Zal hoogstwaarschijnlijk weinig mis mee zijn, maar blijft natuurlijk altijd een klein risico. Derhalve is de prijs dan ook vaak lager dan bij een ‘betrouwbare’ handelaar.

De ‘horlogemakers’ is een Nederlandse partij die veelal handelt in horloges zonder certificaten en hun waar slijt via veilingsites (zie ook BVA). Ik heb zelf geen ervaring met ze, maar ik heb meerdere reviews gelezen dat bij problemen, ze toch een oplossing problemen te vinden.

Ps staat ook een mooie Breitling hier te koop op het forum

Of ie mooi is is subjectief! :slightly_smiling_face:

Staat lijkt goed; formaat is natúúrlijk wel helemaal ok!
Hou idd vooral rekening met een servicebeurt en aanvullende kosten; dat loopt aardig in de papieren!

Samengevat: opvallend horloge, ik vind em wel wat hebben!

Hoho. Dat is niet altijd zo…

4 likes

Was ook maar een grapje hoor :wink::+1:

1 like

Zeg ga ff je Seiko’s afstoffen ofzo droeftoeter :upside_down_face: :kissing_smiling_eyes:

1 like

Je luistert teveel naar anderen :no_mouth:

kleinJake-Gyllenhaal-suspicious-1600

@jwz kom er maar in.

Dankjewel voor de zeer beleefde reactie. Ik waardeer de terughoudendheid. :zipper_mouth_face:

Ik geloof niet dat zelfs de beste experts op basis van een blik naar een horloge een mening kunnen vormen omtrent de staat van het uurwerk. Je kan dingen als waterschade weliswaar enigzins zien aan bijv. het datumvenster of de wijzerplaat; maar een niet geservicede chronograaf die je voor een ‘spotprijs’ koopt en vervolgens een servicebeurt ad. 800 nodig heeft is geen goede koop.

Dat gezegd hebbende, sure; als je een horloge van ad. 10k voor 7k kunt kopen; be my guest. Maar als je een horloge ‘maar’ voor een paar honderd euro goedkoper kan krijgen; dan weegt die ‘korting’ niet op tegen de kosten van een eventuele servicebeurt omdat het horloge niet/slecht loopt.

Maar aangezien jij uniek bent en wél meteen de servicehistorie van een horloge kunt scannen als gevolg van één blik; zou jij dan voortaan samen met mij naar horloges op BVA Auctions kunnen kijken? Wellicht kopen we een ceramic daytona voor 3k? We splitten de winst wel. :wink:

3 likes

Jij zegt dat je niks op veilingen zou halen als zijnde consument. Daar reageer ik op.

Als er geen foto’s van het uurwerk bijstaan of iets over de service historie, dan kan je de verkoper daar naar vragen.

Experts, of hoe jij het ook wil noemen, kopen juist niet lukraak een horloge zonder verder iets over de staat van het uurwerk te weten.

Veel te veel, Breitling uit de tijd van voor de “grote kwaliteitsslag”, service erbij en een nieuwe band, gekkenwerk.

Sja wat wil je?
Als dit hey horloge is waar je verliefd op bent geworden , dan gewoon kopen!
Service beurt wel of niet doet er toch niet toe dan? Je hebt je ware pols liefde in huis, dat telt vind ik.

Wel vind ik dat je elk horloge live moet zien en voelen, pas dan weet je zeker dat het de juiste is.