Heeft iemand enig idee of dit een militaire stopwatch is ?
Het uurwerk is Breitling Kal. 17. Geeft dat ook een hint over het jaartal ?
Iets te zeggen over de waarde ?
Ik vermoed ook dat het military issue is. Die op EBay is wel een wilde gok zeg: "is waarschijnlijk uit de oorlog omdat het tussen de oorlogsspullen lag"
We zoeken verder. Als ik de uitkomst heb plant ik hem op het forum. In de tussentijd geldt nog steeds: wie het weet mag het zeggen.
Bedankt !! Dit is super info. Leuk dat de afbeeldingen van de catalogus er bij zitten.
Ik heb de foto gemaild aan een aantal WW2 fanaten die misschien raad weten met de tekens. Als daar wat uitkomt zet ik het op het forum.
Bevestigd !
Ik zou jullie op de hoogte houden als ik nog iets vond. Van een (erg goede) militaria handelaar kreeg ik het volgende door:
De tekens achterop duiden op een vooroorlogs (jaren 20/30) stopwatch. (Pijl met f). T.P. staat voor Time Piece. Britse leger dus.
Let wel ik had hem alleen een foto van de achterzijde gestuurd. Deze stopwatch wordt steeds leuker.
mvg Marco
p.s. ik ben vrijwilliger bij een oorlogsmuseum en zit een beetje “in dat kringetje” Mocht je ooit iets uit die hoek willen weten… mail dan maar naar uwreaktieATyahoo.com . Dan kan ik ook eens wat terug doen voor de forumleden.
Vandaag binnengekregen van bol.com.
Een herdruk van dit leuke boek uit 1996.
192 blz en met niet al te beste zwart/wit foto,s voor 34 euro.
Een leuke aanwinst voor de liefhebber.
Het pijltje met de F staat er ook in, alleen nu op een Waltham stopwatch, en het Timor horloge staat er ook in.
Groet. Chris
Toevallig krijg ik net vandaag dit boek aangeboden. Geen seconde getijfeld en gekocht. Foto’s zijn inderdaad minder maarals je interesse hebt in militair spul een erg goed boekje. Bedankt voor de tip !