Ik heb een Omega 200m 166.091 Seamaster. Althans, dat staat erop. Nou lees ik ook dat dit horloge een Flightmaster wordt genoemd of een “pilotcase Seamaster”.
Noem je deze Omega nou een Seamaster of een Flightmaster?
Ik weet het niet, maar hij is wel gaaf .
Het is uiteraard wat er op staat, een seamaster dus.
Ik noem het gewoon een fukking lekkere Omega
Seamaster it is. Staat erop ook. En gek genoeg wordt ik op de Rikketik bijvoorbeeld wel eens aangesproken “….gave Flightmaster”. Wellicht is het de onbekendheid.
Denk dat de kast die vaak met een flightmaster wordt gezien aanleiding geeft.
Ik heb dezelfde maar helaas niet met deze zo te zien originele wijzers. Ik heb me laten vertellen dat het een seamaster is met een flightmastercase. Mooi exemplaar deze en in deze staat behoorlijk zeldzaam volgens mij.
Denk inderdaad dat de case aanleiding geeft tot de verwarring.
Leuk dat jij ook een hebt .
Mogelijk zijn er nog meer HF-leden met een leuke 166.091?
Misschien kun je een foto toevoegen?
Is geen flightmaster
Dit is een flightmaster. Heeft best een gelijkende kast, maar een boel meer kronen, pushers en wijzers. En geen draaibare (externe) bezel dus.
Gaaf! Die kast heeft dezelfde vorm. Wat is de diameter? Wellicht plaatje van de onderzijde?
Supermooi horloge
Diezelfde kast is ook gebruikt voor de Spacemaster z33
Mooie Seamaster heb je😀!
Deze nog nooit eerder gezien. Cool ding! Inderdaad een beetje een mix-up, maar wel gaaf.
En dit is een Seamaster die door de liefhebbers ook de baby Flightmaster wordt genoemd. Alleen om de vergelijkbare kast zonder draaibare lunette.
Supergaaf! Wat een mooi horloge👍
Wat staat er op de onderzijde? Plaatje?
Ik denk dat het verschil is in de tijdmeting en Seamaster heeft uiterlijk van een duikerhorloge met zo een draai bezel / duikring om de tijd onder de water opervlakte te meten zoals die van jou.
Een Flightmaster zou tijd en snelheid moeten aanduiden, zoals speedmaster
Groeten Iwan
PS
Wel een mooie horloge
Achterkant bevat deksel met Seamaster logo. Niets bijzonders
Als ik mij niet vergis is de echte flightmaster voor piloten ontwikkeld om verschillende tijdszones te kunnen volgen in combinatie met chrono voor navigatie. Moet dat nog eens exact opzoeken wat de historie is. Staat op mijn lijst om nog eens aan te schaffen. Maar ja: prijs en originaliteit