Mijn vraag is of dit een originele Rolex is.
Ik wil mijn eerste vintage Rolex aanschaffen maar ik ben wel voorzichtig.
Ik vraag om jullie expertise!
Bijgevoegd wat foto’s
Mijn vraag is of dit een originele Rolex is.
Ik wil mijn eerste vintage Rolex aanschaffen maar ik ben wel voorzichtig.
Ik vraag om jullie expertise!
Bijgevoegd wat foto’s
Dan ga je toch betere kwaliteit foto’s willen, zowel van wijzerplaat als binnenwerk ![]()
Ik zie zelf geen al te duidelijke rode vlaggen, indices etc staan netjes uitgelijnd, al is de PRECISI O N wel wat raar qua belettering. Maar dat kan evengoed aan de foto liggen.
Is het deze van MP?
Ik blijf die PRECISI O N wat raar vinden qua afstand tussen letters. De eerste T van T SWISS T staat ogenschijnlijk ook niet netjes uitgelijnd tegen het streepje van de minutentrack. Maar daar kunnen mensen met effectieve ervaring in vintage Rolex met veel meer zekerheid iets over zeggen dan ik. ![]()
Jazeker
Het is inderdaad die advertentie
Daarom de topic titel aangepast, dan komen ze wel …
Ik zie nog niets vreemds, goede smaak heb je trouwens…
Van buiten zit het er allemaal goed uit. Uurwek is natuurlijk zo niet te beoordelen maar wel het meest cruciale.
Dit vind ik raar:
" is zeker en vast 100% origineel, nagekeken door een horlogemaker…"
Waarom dan geen bewijs in de vorm van een rekening van de horlogemaker? Die heeft er tijd aan besteed en had dus zeker een rekening kunnen schrijven. Zoiets van “Inspectie Rolex nr …”. Nu moet je de verkoper maar geloven.
Dit had ik dus ook, ik heb gevraagd welke horlogemaker.
Zijn antwoord: Niemand erkend eigenlijk maar zeker origineel en nauwkeurig lopende…
Die zou ik maar overslaan. Het kan ook een Frankenstein horloge zijn. Rolex vintage is een slangenkuil…
Heel jammer uiteraard want het zijn prachtige horloges.
Ga ik doen. Dank allen voor de waardevolle info en de tijd!
Deze post kan verwijderd worden.
Geduldig op dit forum rond blijven hangen tot er een mooi Rolex voorbij komt in het blauwe gedeelte.
Les 1: koop nooit een Rolex waarvan je niet eerst het uurwerk hebt kunnen (laten) controleren. Nooit, zonder uitzondering (behalve bij de officiële Rolex dealer dan).
Succes met de zoektocht verder. Misschien eens kijken in het blauw of bij de dealers die daar te vinden zijn… MP is sowieso niet de plek voor een Rolex als je niet opgelicht wilt worden ![]()
Ik zou deze advertentie eerlijk gezegd niet wantrouwen. Horloge ziet er echt en origineel uit, volledige naam van de verkoper staat erbij. Ik snap dat hij zelf het achterdeksel niet kan openmaken, want daar heb je een speciale casebackopener voor nodig.
Verder denk ik niet dat de kans groot is dat er veel moeite is gedaan om een instapper als deze in elkaar te franksteinen, want weinig aan te verdienen. Maar natuurlijk moet je het uurwerk laten inspecteren en zou de verkoper daar aan mee moeten werken.
Of je zo’n vintage instapper moet willen kopen of even doorsparen is weer een andere vraag.
Spreek met de verkoper af bij een horlogemaker die bekend is met dit uurwerk en die een check kan/mag doen. Kost natuurlijk iets, maar dan heb jij meer zekerheid.