Ja maak hem ook niet meer open,steeds als ik er aanzit gaat hij lopen hahaha.spooky.heb hem niet eens opgewonden.Weet nog niet wat ik er mee aan moet of het de moeite is hem te laten repareren.Is hij 5 euro waard dan heeft het niet echt zin om hem voor hoop geld te laten maken.
Dat zou inderdaad zo maar kunnen, zie
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&AS_970
Het enige waar ik over twijfel is de incabloc, deze mis ik in het plaatje bij ranfft terwijl jouw horloge wel duidelijk incabloc heeft.
Of het de moeite waard is is natuurlijk altijd lastig, wat me wel opviel en dat wordt uit de foto’s niet erg duidelijk dat het volgens mij een vrij klein horloge is. Ik zou persoonlijk alleen een horloge laten opknappen met de gedachte om hem te gaan dragen. Je kunt ook overwegen om hem zo te laten, met de originele band vind ik het wel vitrinewaardig…
Ja hij is erg klein en het bandje is echt overleden.Hij moet ook echt een uurwerk beurtje hebben glaasje is nog wel te poetsen denk ik.Een mooie bundstrap is misschien wel wat,lijkt het wat groter.Heb hem nu eenmaal gekocht wat ik er mee moet hahaha weet ik nog niet.En ik kon hem gewoon niet laten liggen.
Een gepolijst glaasje en ultrasoon reinigen
lijkt me zeker de moeite waard ook als je hem
niet zult dragen.
Had het ook even gevraagd aan die horlogemaker wat het ongeveer zou kosten was 100 euro en evt de onderdelen,vond dit best duur ,als het een 5 euro ding blijkt te zijn,dan maak ik liever een hobby horlogemaker er blij mee.maar eerst nog even over nadenken,en uitzoeken.Want ik vind hem toch wel gaaf eigelijk vooral omdat hij zo oud is.
Ik begrijp je helemaal, ik heb een Wyler jongenshorloge van ik denk ongeveer hetzelfde formaat, een leuk ding en hij loopt ook nog prachtig maar het glas is gebroken. Dat is op zich prima op te lossen maar het ding is zo klein dat ik hem eigenlijk niet kan dragen, dat zit er gewoon niet uit. Misschien dat het er ooit nog van komt maar het heeft in ieder geval geen prioriteit voor mij.
Hoe groot is deze zonder kroon?
mvg Melvin
30mm zonder kroon,32mm met kroon.
29mm, ik dacht in eerste instantie zelfs dat ik een dameshorloge had gekocht…
Maar is dat voor jou een draagbaar formaat?
Het is wel klein maar denk met een mooie vintage bundstrap het best wel mee gaat vallen.
Dat ding spookt echt,kan hem nu opwinden,denk dat de veer vastzat en met tikken is hij vanacht afgewonden,kan hem nu opwinden mar loopt veel te snel.ben al blij dat hij loopt haha.nu goede horlogemaker vinden.
Ja, het kan best zijn dat door het dragen en andere handelingen het uurwerk “losgekomen” is. Door het lang stil liggen, hard(er) geworden olie en vuil kunnen sommige onderdelen gaan plakken of iets dergelijks.
Ik heb ook een keer een horloge gehad die veel te snel liep. Waarschijnlijk de balansveer die vastgeplakt was. Ik heb het wel een tijdje om de pols gehad, gewoon omdat het kon en toen ik bij de horlogemaker kwam, was waarschijnlijk de veer alweer losgekomen omdat het toen al vrij netjes liep. Het liep zelfs iets achter volgens het Timegrapher aflees-apparaat.
Nog wel laten schoonmaken/servicen natuurlijk, maar zoiets is wel mogelijk.
Grtz Melvin
Ik heb 3 van dit soort horloges liggen en ben nav je post eens gaan zoeken. een ervan is uit 1937 doet me vermoeden dat die van jou uit dezelfde periode zal stammen.
Een oudje dus,vind wel wat hebben iets wat al zo oud is.gewoon leuk voor de heb.
laat die van jouw eens zien.alvast bedankt
Een para neptune en prisma. De eerste loopt en is rond 1937;
en de delbana en nilo die beide lopen
Ze hebben alle wat lichte ““gebruikssporen””" (
gaaf gaaf(tu)(tu)(tu) gebruikers sporen horen hier gewoon op.
het nummer 970 kan dat zilver zijn heb beetje lopen googlen en kwam er achter dat
Antonio Pineda dit gebruikte.
Ik heb een dergelijke aanduiding op zilver nog niet eerder gezien en het lijkt mij meer in de trend van nikkel oid.