Vandaag weer eens mee geweest met vrouwtje naar een kringloop en daar dit horloge gevonden tussen een hoop kralen en andere zooi.Nu ben ik even naar een horlogemaker geweest daar in de buurt en die zei dat het een voor oorlogs horloge kan zijn,nu weet ik helemaal niet veel over horloges dus vraag ik jullie om mij te willen helpen wat over dit horloge te vertellen,alvast bedankt alle info is gewenst.
Het enigste wat ik weet dat het een swiss made is en dat hij niet loopt,maar als het wat is laat ik hem zeker maken door iemand hier op het forum.
Hier wat foto’s.
Ik ben zelf ook nog volop aan het leren maar alvast twee gegevens. Er staat incabloc op de wijzerplaat, dit principe is in 1934 uitgevonden en het horloge is dus zowiezo van daarna.
Meer informatie zou duidelijk worden als je de kast open kunt maken. Ik denk dat het verder een merkloos horloge is (ik heb een merkloze chrono uit 1940), tenzij de binnenkant iets anders zegt. Dat maakt het waarschijnlijk niet erg waardevol maar wel leuk.
Lois Lang SA is een fabriekje in horloges / klokken
en klein metaal, schijnt nog steeds in de Zwitserse
Kamer v Koophandel geregistreerd te staan als
"bestaand" bedrijf … mogelijk kun je ze aanschrijven
en ze een foto mailen.
Gaaf vind ik hem ook wel,vooral als hij zou lopen.Heb wel net een e-mail gemaakt en naar de vermoedelijke maker gestuurd dus nu wachten op eventuele informatie.
Ga ik gelijk even doen bedankt voor de info.Kan
jij ook zien welk uurwerk het is.
Nope… heb de ballen verstand van mechanische binnenwerkjes
ik heb alleen een lijst met Meestertekens gevonden
toevallig viel mijn oog op dat “LL” tekentje,
Er staat nog e.a. aan reclamefoldertjes op Google
en ik vond nog een meestertekentje uit 1923 ( = wild zwijn )
maar dat LL tekentje komt waarschijnlijk pas uit > 1935
toen is dat namelijk officieel geregisteeerd,
wat niet wil zeggen dat het niet eerder al in gebruik was.
b.t.w. staat er inoxidable of noxidable in het deksel ?
en er lijkt ook handmatig iets van 1094 in het deksel
te zijn gekrast ?
( links diagonaal tussen het merkteken en dat noxidable )
Als het echt zo’n oudje is kijk wel uit met
eventueel radiumdeeltjes / stof uit die klok
zal wel geen licht meer geven, maar dat spul
is nog steeds radioactief.