is dit een RICHARD

Ik heb deze horloge gekregen van mijn grootmoeder en zou graag weten hoe ik kan weten of dit horloge een echte Richard is. Er staat op de voorkant RICHARD AUTOMATIC en op de achterkant SWISS MADE en 9001 en 35209.

Het merk ‘‘Richard’’ ken ik niet, maar dat zal dan wel een echte zijn.

Dit horloge is geen echte Richard Mille, als je daar misschien mee in verwarring bent?

5 likes

Dat wilde ik nu net zeggen

1 like

Ik kan gedachten lezen :wink:

1 like

Dit is niet een Richard Mille . Dat zie je eigenlijk al aan de stijl. Mille is opgericht na 2000 en maakt moderne klokkies. Heb zelf eigenlijk niet echt verstand hoe in eerste modelletjes eruit zien. Maar dit lijkt mij een horloge uit de jaren 70/80 (aan de hand van de stijl denk ik dat). Maar wanneer we het uurwerk zien dan weten we het zeker. Maar goed ik ben verder heen kenner, kan gewoon van alles mis hebben.

1 like

Dit is al genoeg reden om hem met veel plezier te dragen. :+1::smiley:

Goede zin? Nee? Oeps, je snapt wat ik bedoel. :wink:

1 like

bedankt allemaal voor de antwoorden.
Nu kan ik dat gerust doorgeven aan mijn zoon die dit graag zou willen dragen.
Groeten
Philippe

1 like

Stijl?
Dit is een hok van een paar tientjes; de goedkoopste 2e hands RM begint bij €50.000 en heeft een íets andere afwerking! :joy:

2 likes

Ik zeg toch ook dat dit een Mille is. Maar een ander merk en ik denk dat dit horloge afgaande van het model ergens uit de jaren 80 komt. Maar dat weet ik niet zeker. Ik zie deze stijl bij sommige horloges van EBay weleens tegen. Veelal uit die tijdsperiode.

Dit is een Richard, niks met Mille, met een epsa kast uit de jaren 70. (Epsa is E. Piquerez, ook bekend van de compressor kasten)

2 likes

Dit is een zelfstandig Zwitsers merk dat rond 1980 gestopt is. Ze hebben in en na de 2e wereldoorlog veel automaten gemaakt met ETA en AS uurwerken. Chronografen met Valloux uurwerken. Eind jaren zeventig hebben ze een overlevingspoging gedaan door samen met Longines verkooppunten in Europa in te richten. Ik heb een gezamenlijke verkoopbrochure van hen waarin ook dit soort futuristische modellen in staan. Ik neem hem graag over voor mijn collectie Richards.

2 likes

Ik ben bang voor je dat deze gebruiker niet meer gaat reageren…aangezien de dag van dit topic in 2019 de enige actieve dag lijkt te zijn geweest…
Succes!

N.B. misschien een PB sturen, waarvan dan een melding in zijn mailbox komt (mits die nog actief is)?

Nah

Van een oud vrouwtje geweest dus