Is dit een Speedmaster uit de jaren 70, of niet?

Klopt dit, is dit een model uit de jaren70 of is die recenter?

Meer info is welkom, waar zie je het aan?

1 like

Ik denk het wel. Tachymetre heeft de goede ‘letterdikte’, DNN bezel, TSwissmadeT Dial, goeie patina op plaat en wijzers, goede band. Dus dat ziet er mijn inziens goed uit. Uurwerk nummer zal definitief uitsluitsel geven.

1 like

Zo op het eerste gezicht zou dat kunnen. Bezel is uit de tijd denk ik (puntje bij 70 en geen accent op tachymetre).
Het is een vlakke plaat, dus maakt het horloge mid 70 of later. Vorm van de S in Speedmaster zo te zien ook goed.

caliber 861 zou erin moeten zitten.

Lijkt wel zo ja. Een 145.022-74 of -76 of -78 gok ik, gezien de achterkant en de wijzerplaat zonder step. De bezel klopt ook voor die periode. Alleen de chrono wijzer lijkt ouder. Band ziet er trouwens ook correct uit.

Mooie patina, ik zou deze best willen voor de juiste prijs.

1 like

Ben bang dat u de concurrentie wakker geschud heeft …:thinking:

2 likes

C3 tall & open S

Kan dus vanaf 145.022-76 tot 1990 zijn obv dial.

Chronowijzer is vroeger

1 like

Maar icm met de band en bezel lijkt me een 76 of 78 waarschijnlijker. Of heb ik het mis?

image

1 like

Daar zou ik me geen zorgen om maken:

A) zoekertjes is al meermaals geplaatst geweest;
B) ‘jean’ is het type persoon waar je mee kan blijven negocieren, en geloof me als ik zeg dat hij het onderste uit de kan wil - ik ben met hem in gesprek geweest over een ander horloge al in het verleden.

Maw de concurrentie is al laaang wakker, maar zal het aanbod toch niet bijzonder genoeg vinden.

3 likes

Matige foto’s maar de caseback lijkt deze te zijn:

In tegenstelling tot deze:

Edit extra foto met de gebruikte fonts:

De wijzerplaat is van ‘77-‘90 gebruikt trouwens en de bezel zou ook kunnen kloppen voor de seventies, maar dat zou betekenen dat of het achterdeksel later is vervangen, of hij is van na 1983. Dan zou het serienummer uitsluitsel moeten geven.

2 likes

Ruilen voor een ander horloge van dezelfde waarde, zonder die waarde te noemen…lastig en vraagt om discuties

Hoe dan ook, er zit in ieder geval voor zeker dik 40 jaar vuil tussen de band…

2 likes