Is dit geen mooie Yema met geborstelde wijzerplaat?

Heb al 2 moderne Yema’s met problemen gehad hier. En wat ik onder de kap zag, ik werd er niet vrolijk van. Merk is vooral heel veel marketing. Veel gescheer en weinig wol, dus. Dat waren wel - vrij ruwe - afgeleiden van de 2824-2; de foto’s in de laatste posts suggereren een wat hoger niveau.

1 like

Die in-house basiscalibers die inderdaad sterk aan een ETA doen denken hebben ze net weer laten varen ten faveure van een gewone Sellita. Zelf had ik een sellita-gebaseerde Superman, wat een übercool ding was, een Seiko NH86 gebaseerde chronograaf die ook tof was, en tot slot inderdaad (direct ook de goedkoopste Yema die ik had) de Flygraf met die Yema eigen ETA kloon.

Ze zaten in mijn ervaring alledrie goed in elkaar en deden wat er op de doos stond. Ik weet niet of ik het merk af zou fakkelen, met name de Superman en Speedgraf waren erg tof en zeer solide gebouwd, met goeie lume ook.

Eens. Ik wil een strakke stalen kast zonder gedonder, patroonjes, of coatings. Als ze daar dan zo’n wijzerplaat in lepelen met schuurpatroon vind ik het inderdaad tof.

2 likes

Het heeft wel wat, maar lijkt ook op de kast en band te zijn gedaan en dat vind ik geloof ik wat teveel. Maar is de gewone versie niet al minstens leuk genoeg?

1 like

Que?

1 like

Verbeterd. Er was weer eens iets moois ontstaan

2 likes

De blauwe had ik graag eens gepast.
Ziet er erg goed uit! Mooie afmetingen, micro rotor uurwerk en ook nog eens een band met fijnafstelling.

Het geborstelde hoeft van mij niet. Maar de reguliere blauwe daarentegen. Kijk nou!

Heeft er nog niemand hier eentje besteld?

3 likes

Ik had de gelimiteerde variant in t groen. Maar de ongelimiteerde variant vind ik een stuk mooier, dat ‘wristmaster’ op de plaat stoorde ik me mateloos aan

1 like

Mooie Klok!! En Yema is een prachtig merk overigens.
:wink::+1:t2:

1 like