Zelf heb ik wel iets met Yema horloges.
Ondanks dat ik dit horloge niet bezit lijkt het mij wel wat. Alleen de aanschafprijs is nog even een drempel.
Wat vinden jullie ervan, mooi of niet?
De messing basis van de wijzerplaat wordt eerst zorgvuldig met de hand geborsteld. Onze horlogeambachtslieden gebruiken fijne schuurmiddelen om texturen te creëren die variëren in richting en intensiteit. Na het poetsproces wordt de wijzerplaat gecoat met PVD, een techniek die een dunne, duurzame laag materiaal in een vacuümomgeving aanbrengt. Wat dit proces uniek maakt voor elk horloge, is dat de geborstelde textuur eronder interageert met de PVD-coating om een dynamische afwerking te creëren, waarbij de coating de hoogte- en dieptepunten van het geborstelde oppervlak benadrukt. Omdat het poetsen volledig met de hand wordt gedaan, zijn geen twee wijzerplaten identiek.
Ik ben wel fan. Maar ik ben sowieso wel fan van de horloges van Yema. Het enige wat me vaak tegenhoudt om de inhouse Calibre modellen aan te schaffen is dat ik me afvraag waar deze te laten servicen.
Ik had een Yema waar een van de indices niet recht stond. Ze wouden deze enkel repareren als je de ‘eerste officiële eigenaar’ was, dus hun garantie is niet overdraagbaar, ondanks dat ze een kaart zonder naam meegeven.
Dit was meteen de laatste keer dat ik zaken doe met dat merk, hoe tof hun horloges ook zijn
Ieder zijn smaak, maar mijn keuze zou het niet zijn.
Best leuke horloges hoor, die Yema’s. Ik heb er zelf ook een paar, maar voor dat geld kijk ik toch naar iets beters / mooiers.
Horloge ambachtslieden hebben hier hard aan gewerkt met dit als resultaat…ik vraag me af wat ik als complete leek voor resultaat zou krijgen met wat gespeel met bijvoorbeeld 3m schuurpads?
Ik vind 'm ketslelijk, sorry. Heb van de drie aangeschafte Yemas er nog een over (Urban Field). Leuk merk, maar ook die slaan de plank wel eens mis zoals met deze.
Mijn neefje (hij was toen zes en is inmiddels zelf vader) heeft ooit de nét gerestaureerde Volvo Amazone van zijn vader op de oprit gewassen…met 'n schuursponsje. Gék hoe zo’n beeld ineens weer bij me opkomt…
Ik kan mij voorstellen dat in eerste instantie het uiterlijk van het horloge bepalend is wat je voorkeur betreft. Echter een kwalitatief goed, nauwkeurig en mooi uurwerk dat achter de wijzerplaat verborgen zit bepaald wel een groot deel van de prijs.