Al een tijdje op zoek naar dit type horloge. Maar wat ik me afvraag is of het glas nu aan de linker- en rechterkant kapot is of niet, omdat aan de boven- en onderkant er een extra rand aan zit. Volgens de verkoper is het zo origineel. Weet één van jullie dit?
Ik vind die randen er te mooi uitzien om kapot te zijn.
Maar is dit niet zo’n glas met een ‘ingebouwde dieptemeter’?
Volgens mij heeft Henrik er ook een paar van, mail hem anders even.
Lijkt me ook niet kapot Jürgen. Op de vierde foto zit een kleine uitsparing in het glas tussen de 5 en de 10. Kan goed zijn, zoals Tom aangeeft, dat daar een ring in bevestigt kan worden. Aan de ‘overkant’ zal dan ook wel zo’n uitsparing zitten. Mooi horloge!
Gr Ron
Ja het is kapot. Ik denk dat omdat het verdacht veel lijkt op deze Dugena van mij:
Bij dit horloge zit de duikring tussen de kast en een opstaande rand van het glas, waarin het buisje zit waar het water in kan lopen om de diepte aan te geven. Het buisje dat in het glas zit heeft de opening in het glas, niet in de kast (zoals bijvoorbeeld bij de Squale).
Ik denk dat de opstaande rand van de Helvetia aan twee kanten is afgebroken en het glas vervolgens is gedraaid. Op foto 4 bij 10 uur is de opening van het buisje te zien, die hoort bij 3 uur te zitten.
Maar het is wel een leuk horloge. Voor weinig toch misschien interessant?
Jammer, jammer, jammer het is zo’n mooi horloge. Dan laat ik het maar aan mij voorbij gaan, want ik denk niet dat deze glaasjes nog te krijgen zijn.
Op de 4e foto zie je ook dat de rand ‘rafelig’ is een teken dat er iets is afgebroken.
Jürgen Schreef:
Jammer, jammer, jammer het is zo’n mooi horloge.
Dan laat ik het maar aan mij voorbij gaan, want ik
denk niet dat deze glaasjes nog te krijgen zijn.
richard van horlogeglas.nl eens vragen? die heeft vast wel een nog exotischer glaasjes onder handen gehad.
Heb al verschillende modellen gezien met dieptemeter in het glas maar nooit met deze randen. Ik denk dat het glas stuk is en niet meer te krijgen of ergens in een oude stock miosschien.