Ik zit toch even te kijken naar een nieuw horloge ter afwisseling van mijn Mondaine wat niet al te duur mag zijn +/- €300
Nu zag ik dat swatch deze had:
Hij heet bewegung en is zo lijkt mij een zogenaamde skeleton of begrijp ik dit begrip nu helemaal verkeerd?
Ik weet niet zeker of er een link naar de officiele store geplaatst mag worden dus dat heb ik maar even niet gedaan.
Wat vinden jullie hiervan?
Andere tips tot +/- €300 zijn ook zeer welkom, hoeft niet per se een skeleton te zijn, enigste wens die ik heb ik een ’ opengewerkte achterkant’ zodat ik toch wel wat dingen van de binnenkant kan bewonderen.
Liefst geen Chinese dingetjes aub… Liefst gewoon Zwitsers uurwerk of vraag ik nu erg veel? Sorry ben maar een beginner in t horlogewereldje…
Ik vind 'm leuk (tu). Er is helemaal niets mis met
Swatch.
+1
Is idd een geskelleteerd horloge, waarbij de bruggen opengewerkt zijn, zodat je meer van het uurwerk ziet.
Ik had tijdens het doorlezen een paar Chinese skeleton’s in gedachte, maar zal die maar achterwege laten.
Als je andere horloge een Mondaine is, krijg je
van deze plaatjes hartkloppingen of erger
Let ook eens op de nieuwe Swatch Sistem51.
Introductie in maart a.s.
Interessante ontwikkeling, hoewel het eerste model
niet mijn smaak is.
Ik heb er van gehoord. Van de sistem51, Maar wat is er zo bijzonder aan? DAt Swatch een automaat kan maken met 51 onderdelen, wat preciezer of even precies loopt als een horloge wat ca €500 kost of heeft het andere reden? Ze verwachten wel een ‘shock’ hiermee teweeg te brengen en Wat ik begrepen heb zou deze Swatch ongeveer €150 gaan kosten en ik dacht dat die dit kwartaal nog zou komen???
Waar heb jij vandaan dat die in maart '14 gaat komen dan?
Waar heb jij vandaan dat die in maart '14 gaat
komen dan?
Van de Swatch winkel in Amsterdam. Planning was Oct. 2013; wordt nu in China geïntroduceerd met het Chinese Nieuwjaar. Verwachting voor Nederland nu maart a.s.
Kan je overigens blijkbaar niet missen door een grote introductiecampagne.
Wat er anders aan is? Hermetisch gesealed, afstelling door laser i.p.v. mechanisch, gangreserve 90 uur. Zou goede gelijkloop moeten hebben & lang doorlopen zonder service. Nadelen? Kan denk ik niet gerepareerd worden als het nodig is. Maar met zo’n prijs geen al te groot probleem.
Waar heb jij vandaan dat die in maart '14 gaat
komen dan?
Van de Swatch winkel in Amsterdam. Planning was
Oct. 2013; wordt nu in China geïntroduceerd met
het Chinese Nieuwjaar. Verwachting voor Nederland
nu maart a.s.
Kan je overigens blijkbaar niet missen door een
grote introductiecampagne.
Wat er anders aan is? Hermetisch gesealed,
afstelling door laser i.p.v. mechanisch,
gangreserve 90 uur. Zou goede gelijkloop moeten
hebben & lang doorlopen zonder service. Nadelen?
Kan denk ik niet gerepareerd worden als het nodig
is. Maar met zo’n prijs geen al te groot probleem.
Interessante ontwikkeling! Die hou ik wel in de gaten. Vlak voor de 1e echte zonnestralen weer komen een Swatch (back 2 basic)
Voor diegene die de winkel niet kennen: Galaria Kaufhof is de V en D van Duitsland en dit merk wat ik verder helemaal niet ken, Rover-Lakes, is hun ‘huismerk’. Aangezien ze ook een tourbillion voor €499 lijkt het me van Chinese makelarij Ze hebben ook automaten voor nog geen €200.
Maar waar het me om gaat. Als jullie zou mogen kiezen tussen deze en de swatch in mijn eerste post, welke zouden jullie dan kiezen? Bedoel prijsverschil tussen deze twee is bijna niks
Voor diegene die de winkel niet kennen: Galaria
Kaufhof is de V en D van Duitsland en dit merk wat
ik verder helemaal niet ken, Rover-Lakes, is hun
’huismerk’. Aangezien ze ook een tourbillion voor
€499 lijkt het me van Chinese makelarij Ze hebben
ook automaten voor nog geen €200.
Maar waar het me om gaat. Als jullie zou mogen
kiezen tussen deze en de swatch in mijn eerste
post, welke zouden jullie dan kiezen? Bedoel
prijsverschil tussen deze twee is bijna niks
als kwaliteit en duurzaamheid belangrijke punten zijn vh horloge, dan zou ik meer vertrouwen in n swatch hebben. als t meer leuk voor erbij is en sporadisch gedragen wordt, en je de looks vd chinese veel mooier vind, dan zou je t gokje kunnen wagen.
Sea-Gull M182SK. Jazeker, uit China maar geen rommel: saphire glas, 30m WDH, 316L stalen kast en met garantie. Veel beter zul je in die prijscategorie niet vinden.
Google maar eens op de vele goede reviews.
1 … beste in deze categorie! Staat op mijn lijstje Ook onze vrienden in Dld komen Sea-gull als een malle. Ook die Moonphase en die 1963(!) zijn fantastisch :} Keuze gauw gemaakt X(
stitch Schreef:
Sea-Gull M182SK. Jazeker, uit China maar geen
rommel: saphire glas, 30m WDH, 316L stalen kast en
met garantie. Veel beter zul je in die
prijscategorie niet vinden.
1 … beste in deze categorie! Staat op mijn
lijstje Ook onze vrienden in Dld komen Sea-gull
als een malle. Ook die Moonphase en die 1963(!)
zijn fantastisch :} Keuze gauw gemaakt X(
stitch Schreef:
Sea-Gull M182SK. Jazeker, uit China maar geen
rommel: saphire glas, 30m WDH, 316L stalen kast
en
met garantie. Veel beter zul je in die
prijscategorie niet vinden.
Bij Swatch kan je eigenlijk altijd wel uitgaan van goede prijs-kwaliteitsverhouding. Het is dé manier om een Swiss Made te krijgen voor een lage prijs. Of het design en gebruik van materialen bij je past dat is iets heel anders.
In China worden ook hele mooie uurwerken gemaakt, Sea-Gull bijvoorbeeld maakt van heel goedkoop tot heel duur. Vanaf de mid range is het prima vertoeven. Ook moet je je realiseren dat afgezien van ETA veel low-mid range Zwitsers ook gebruik maken uurwerken die bv een Sea-Gull ebauche wat hebben opgefleurd zodat het ‘Swiss Made’ label op de wijzerplaat mag.
Waar je wel meteen vraagtekens bij moet zetten zijn merken met een Duitse naam. Nu bedoel ik niet A. Lange of Glashutte maar wel Graaf Hopsakee Berlin anno 3000 voor Christus. Ook grote kortingen (van €1200 voor €89!) is vaak een teken dat het ‘Germasian’ is, wat betekent dure naam, goedkoopste uurwerk uit China.
Naast Swatch maken de Japanners (Seiko, Orient en Citizen) ook goede skeleton horloges voor relatief weinig geld, maar wel vaak met de Japanse invloeden in het ontwerp.