Wij hebben dit uurwerk willen openen zoals elke omega langs de achterzijde maar onmogelijk. Op internet ook niks van terug gevonden… Is dit een monobloc of heeft het een deksel op de achterzijde vh uurwerk? Bedankt voor de info. En hoe krijg je het open🤔?? Grtjs redbull
Foto zou handig zijn.
Wij hebben ook geen idee.
Staat er “use tool xxx” of iets dergelijks op de achterkant?
Als je kijkt op het vintage gedeelte van de site van Omega zie je dat de bodem geschroefd zou moeten zijn.
Dit is uitgaande van het modelnummer op het garantiebewijs.
En hier komt meteen de eerste vraag:
Hoort het garantiebewijs bij het horloge?
En de volgende vraag luidt:
Als het garantiebewijs bij het horloge hoort, heeft de verkoper destijds de juiste nummers ingevuld?
Verder moet gezegd worden dat de site van Omega helaas niet zonder fouten is.
Het grote Omega boek (A Journey Through Time) vermeldt dit model maar vertelt niet hoe de bodem bevestigd wordt.
Vreemd genoeg ziet de bodem van het horloge er niet uit alsof het een schroefbodem is.
Hoe heeft de horlogemaker (?) het glas, de wijzerplaat en de kroon verwijderd?
Als de opwindas tweedelig is dan is dat een indicatie voor een eendelige kast.
Is het een “normale” opwindas dan vraag ik me af hoe de horlogemaker hem eruit gekregen heeft.
Al met al een vreemd geheel.
Hoe goed is de horlogemaker?
Zo te zien komt het uurwerk niet via de glaszijde uit de kast. Op de fotos is het niet (goed) te zien, maar het heeft er alle schijn van dat het een klik deksel heeft.
Het is al verbazingwekkend dat de wijzerplaat er af is geraakt…
Ik vermoed dat @Redbull de horlogemaker zelf is?
Is eraf geraakt met hamer en beitel . Was met een deksel. Grtjs
En u gaat het uurwerk smeren met WD40?
Is nu wel te laat maar op hogervermelde site staat wel “screw in”. Bij het sluiten toch maar even kijken.
Zou jammer zijn als door druk de schroefdraad zou geforceerd zijn. Succes.