Om een idee te krijgen van de waarde kun je bv. de merknamen typen in eBay nl.
De technos lijkt me jaren 40-50 de waarde is niet zo hoog denk ik gezien de prijzen op de Bay.
De waarde van dames horloges ligt meestal niet zo hoog, je kunt ze proberen te verkopen op Marktplaats of eBay.
De leeftijd van de Moritz zou ik zo niet weten maar misschien dat iemand anders nog reageert op je berichtje.
mvg, Frans
janet Schreef:
Ik heb 2 mechanische horloges en vraag mij af of
deze oude beestjes nog het houden of verkopen
waard zijn? Een is een dames horloge van het merk
Moritz Ancre 17 rubis incabloc http://i272.photobucket.com/albums/jj167/janet54/m
oritzdameshorloge3065.jpg
Als je ze leuk vindt of als ze voor jou een emotionele waarde hebben: gewoon houden. Qua verkoopwaarde doen dameshorloges over het algemeen niet veel, zoals Frans al aangaf. Je zult er bij verkoop dus niet rijk van worden. Ter vergelijking kun je op Ebay (.nl of .de) of op Marktplaats kijken.
Of deze horloges de moeite van het verkopen waard zijn weet ik niet. Het hangt er denk ik mede vanaf waar je tevreden mee bent. Ik verwacht niet dat ze honderden Euro’s zouden opbrengen.
Of ze het houden waard zijn is een vraag die jijzelf enkel kan beantwoorden
Dat hangt van het verhaal af wat achter de horloges zit.
Ik heb de horloges voor een prikkie op de kop getikt, de technos zelfs gratis, omdat ze beiden lopen dacht ik ze te verkopen maar wat kan ik vragen voor het horloge vroeg ik mezelf af, vandaar de vraag.