Is dit nog te redden?

Goedemiddag HF,

Mijn neefje heeft een jaar of twee terug een leuke vintage Omega Seamaster gekocht en deze lekker gedragen en van genoten. Maar er is ooit water in gekomen en na verloop van tijd is de seamaster ermee gestopt. Dus toen kwam de vraag of ik er eens naar kon kijken. Nou kijken kan ik heel goed maar daarna is het snel gedaan met mijn vaardigheden op uurwerk reparatie gebied.

Ik heb hem opengemaakt en er lag op de rotor een pinnetje. Verder heel veel vuil, roest plekjes.

Nu is de vraag of dit nog te redden is?





12 likes

Grote kans dat deze gold capped kletser weer gaat lopen hoor.

2 likes

Tuurlijk is het te redden, maar de vraag is wat hij er voor over heeft.

1 like

Hele fraaie Seamaster die heel goed te redden valt :+1:

1 like

Kijk dat zijn mooie berichten.
Wat zou dat losse onderdeel zijn wat ik op de rotor aantrof?

@KaiseRRuby: hij is student dus geen bakken met geld beschikbaar voor het opknappen ben ik bang.

Ik heb er alvast maar een nieuw bandje en nieuwe springbars ingezet… want dat was niet veel meer :face_with_spiral_eyes:

2 likes

@Serge2 naar kassa vier!

3 likes

Ik geloof dat @PeterLC wel regelmatig zo’n categorie Omega voorgeschoteld krijgt :slightly_smiling_face:

3 likes

Ik zit te denken aan de tirette, ben alleen wat in de war door de vorm. Dus wie het beter weet mag het zeggen.

Die doet het niet meer geloof ik, je zou dan naar @Floris155 moeten gaan.

:pray: :latin_cross:

…maar zonder gekheid, ik krijg bijna alleen nog maar Omega’s ter service. Zo erg als deze niet vaak. Hier zou ik ook niet echt zin in hebben, je moet hier zo veel vervangen en/of uitvoerig met de koper/glasborstels te lijf gaan…

Ik lees cal. 471, en ook ik kan dat pinnetje niet thuisbrengen. Nou heb ik ook nog niet eerder een 400-serie hier gehad geloof ik. De 500-serie is hier wel heel duidelijk aan verwant.

2 likes

Is het een dooddoener om te vragen of je hem wilt zeggen dat eea goedkoper en makkelijker was geweest als hij direct na het te water gaan een horlogemaker op had gezocht?

Verder eens met alle berichten dat het wel te redden zou moeten zijn, maar een vintage onderdompelen om 'm vervolgens doodgemoedereerd door te dragen tot ie er mee kapt stuit me tegen de borst. :slight_smile:

6 likes

Laten we het aan goedaardige onwetendheid toeschrijven en hopen dat het in orde komt :ok_hand:t2:

2 likes

Tja, de jeugd van tegenwoordig :crazy_face:

1 like

Ik heb hem al een G-shock gegeven…

Maar goed ik heb goede hoop dat hij er straks een stuk zuiniger mee zal zijn.
Ben in ieder geval blij dat dit nog te redden valt.

2 likes