Ik moet nog steeds over mijn vintage “angst” heen. Ik koop eigenlijk alleen maar vintage als ze in nos staat zijn. Ik weet gewoon nooit of ik een "franken"watch koop. Nu zag ik deze mooie Seiko staan. Imo is de prijs zeer aantrekkelijk. Heb ik nou gelijk en begin ik er meer een neus voor te krijgen of is het niets? http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&Item=350198893277&Category=31387&_trkparms=algo%3DLVI%26its%3DI%26otn%3D2
Ik zie geen foto…
Bernard Schreef:
Ik zie geen foto…
Oops was vergeten het linkie te plakken. Is toegevoegd.
Dit is toch zo’n knutselaar? De naam van de verkoper komt me iig bekend voor.
Sophon heeft inderdaad op de meeste forums geen goede naam.
Ik zou hem laten gaan.
XXoF Schreef:
Sophon heeft inderdaad op de meeste forums geen
goede naam.Ik zou hem laten gaan.
Bedankt voor de tip. Ik vind het jammer dat er geen goede opgeknapte Seikos te vinden zijn. Het zou tof zijn als Richard Askham ook horloges zou verkopen. Robbie heeft in het verleden dacht ik ook eens geopperd om gerestaureerde modellen op zijn site aan te bieden.
Wat je ook kunt doen is een minder goede maar originele zoeken en deze door Richard (of iemand anders)laten opknappen. Dan weet je in elk geval wat je hebt en als je geluk hebt ben je net zo duur uit.
Sophon rommelt vaak wat bij elkaar. Ik kan hier vandaan niet het echte Ebay op, maar wees gewaarschuwd. Hij verkoopt meestal voor te hoge prijzen, en exemplaren die creatief opgeknapt zijn. Bv olie op de wijzerplaat om de glans terug te krijgen.
Ik heb een leverancier voor vintage, maar die denkt dat hij meer vangt hoe langer hij wacht… Ik eis ook probleemloze stukken, daar heeft ie wat moeite mee 
inmiddels een nieuwe (erbij) gevonden, daar moet ik nog wat ervaring en contact mee opbouwen.
Richard heeft soms wel eens vintage horloges die hij verkoopt. Meestal zet hij ze op TZ-UK, maar als je hem vraagt om op de hoogte gehouden te worden, werkt dat wel.
Menno
XXoF Schreef:
Wat je ook kunt doen is een minder goede maar
originele zoeken en deze door Richard (of iemand
anders)laten opknappen. Dan weet je in elk geval
wat je hebt en als je geluk hebt ben je net zo
duur uit.
vind ik een ook een goed idee. dan weet je zeker dat het ding vlekkeloos loopt.
dat “overhaulen” door zo’n verkoper… tja, misschien schudt hij er alleen mee.
ik kan het ook niet meer zo goed volgen met alle aftermarket spullen. ik heb wel wat links over how-to-buy-vintage-seiko-xxxx, dit type staat er nog niet bij…
En als al het andere niet wil heb ik er nog een voor 85 euro. Beurtje bij Richard en hij is perfect.
Ik heb ooit iets bij deze Sophon gekocht en dat was bepaald geen succes.
Ik doe het niet nog eens , in ieder geval.
Misschien heeft iemand anders meer geluk?