Is dit nu 18K goud of niet?

Ik wil graag onderstaand horloge kopen, maar de verkoper kan geen betere foto’s maken en ook niet aangeven of het echt goud is of niet. Vandaar mijn beroep op jullie.

Volgens mij kijk ik naar een echt gouden horloge van 18K (misschien 14K) en met een gouden band. Het achterdeksel is twijfelachtig vanwege de verkleuring. Misschien ontbreekt het achterdeksel en kijk ik naar het metalen binnendeksel. Wat denken jullie.

Ehmm , de achterzijde is blank van kleur , de voorzijde goudkleur?
Of mis ik nu iets.

Mijn gevoel zegt niet massief.

Chronographe Suisse in de meest letterlijk zin van het woord; het staat zelfs op de wijzerplaat. Dat hoeft niets kwaads te betekenen maar over het algemeen zijn dit ‘entry level’ chronograafjes met Landeron uurwerkjes erin en een gold plated of zelfs gold filled kast. Massief wil ook nog wel eens voorkomen, maar wel minder, en let op deukjes in de lugs want deze willen nog wel eens hol zijn.

Koop je hem voor de goudwaarde of is dit een flinke waardeverhoger volgens de verkoper? Skippen dit exemplaar. Tenzij je erheen kunt om hem open te wippen en eventuele goudmarkeringen op te zoeken.

Mijn eerste reactie was dat een newbie je account gehackt had :wink:

Op de bovenste foto lijkt het horloge mogelijk (massief) goud, maar de band lijkt eerder doublé door witte plekken op de band links. Lijkt op slijtage. Al met al, bijzonder slechte foto’s om een evt. aankoop te beoordelen.

2 likes

Lugs aan de achterkant zijn blank…zeker niet massief.

Zonder merkteken zou ik er sowieso niet vanuit gaan dat het 18krt is…

Tja, op die derde foto lijkt het inderdaad of de gehele achterkant staal is, maar dat lijkt me meer een probleem te zijn van de slechte kwaliteit foto’s. Dit type banden heb ik zeker ik het goud gezien. En dit horloge zowel in goud als in staal, maar dan niet de voorkant goud (verguld of goldcap) en achterkant staal.

In dit geval ben ik er vrij zeker van dat ik hier naar een Venus kolomwiel chrono uurwerk zit te kijken.

1 like

Heb een holle 18kt met Venus 175 :wink:

Mijn advies; ik zou een afspraak maken met de verkoper en ter plekke het horloge de band en het uurwerk inspecteren. Betreft de inspectie, dus ook het openen van de kast, vooraf goede afspraken over maken.
Als de verkoper hier niet mee wil instemmen; laten gaan en niet doen!
Ik heb wel zo mijn bedenkingen.
Wat mij opvalt is dat de derde foto op een andere onder-/achtergrond is gemaakt.
Ik maak met mijn IPhone nog betere foto’s :wink:
Succes, we lezen het wel?

Idd Venus 170, al heeft Pierce ook een up-down chrono uurwerk gemaakt. Allebei niet verkeerd.

Ik ga voor goud, ook voor de band.

Ik niet, zonder bewijs/inpectie.

Ik heb dit soort situaties ook vaak meegemaakt, op afstand moet je uiteindelijk gewoon een risicoinschatting maken en een beslissing nemen.

2 likes

Ik heb zeer grote twijfels.
Ook omdat de verkoper beweert het niet te weten. En ook omdat hij beweert geen betere foto’s te kunnen leveren.
Hoeveel zou je ervoor betalen als de kast en de band verguld zijn? Houd dat als maximum.

Overigens wel vreemd dat er geen goud tekens op het achterdeksel staan zoals bij de CS die ik heb.

Plaatje is overigens nog van voor de service…

Bij twijfel niet inhalen :innocent:

Of keer terug naar je ademhaling :sunglasses:

Die verkleuring is het koper wat in rose goud zit.
Ik denk dat het een hele dunne holle kast is waarvan ik ooit eens gezien heb dat die nog geen 3 gram op de weegschaal doen. ( voor de grappenmakerts…alleen het kastje zonder werkje en knoppen :smile:)

Als je het geld kan missen, dan kun je de gok wagen.

Anders zou ik toch even vragen voor betere foto’s. In deze tijd is dat toch niet zo moeilijk.

Kan het niet zijn dat het achterdeksel verloren is? Of verpatst? Het lijkt alsof dit een weekijzeren binnenkast is waar je tegenaan kijkt.

Die verkleuringen kunnen ook optreden bij goud, bijvoorbeeld door medicijngebruik van de drager.
Ik hou het op goud ( band en kast )