Is dit oplichting of niet?

Ik heb een horloge een Rolex gekocht via Chrono24 bij een juwelier.
Er stond in de advertentie dat de Rolex van 2015 was en nog behoorlijk aan de prijs.
Nu hoorde ik dat je de bouwjaar van je Rolex kon nazien en het serienummer begon met een V ,
Dat is bouwjaar 2008 .
Wat kan je hier tegen doen Chrono24 is erg machtig?
Groet,
Hennie
.

2 likes

Vervelend. Werk van maken.

2 likes

Kan je het nog terugsturen?

Binnen 14 dagen reageren!

Laat me raden, een ‘Italiaanse’ juwelier??

1 like

Mailtje naar abuse@chrono24.com
Is pas hier ook een topic over geweest


4 likes

Is zo bij een DSSD inderdaad.

Zij gaan je helpen

Het kan natuurlijk best zo zijn dat het productiejaar 2008 is maar het horloge pas in 2015 verkocht is, waardoor dat de datum op het garantiebewijs is. Al zijn Rolex sportmodellen doorgaans niet bepaald winkeldochters :sweat_smile: In ieder geval zou ik niet direct van oplichting uitgaan. Het kan ook een vergissing zijn of een andere niet-opzettelijke oorzaak hebben.

Hoe het ook zit, je kunt koop op afstand wettelijk binnen 14 dagen terugdraaien zonder hiervoor een reden te hoeven opgeven, mits het om een verkoop binnen de EU van een commerciële partij (niet particulier) gaat.

Chrono24 is puur een platform. Je hebt het horloge gekocht van de juwelier, niet van Chrono24. Dat gezegd hebbende; het schijnt dat ze kopers die zich bij hen melden serieus nemen en absoluut bereid zijn een bemiddelende rol spelen tussen koper en verkoper.

3 likes

:joy:Goeie!

Nee maar even serieus, ze nemen klachten en zaken wel serieus en mocht je echt iets hebben wat nog binnen de garantie valt of binnen de 14 dagen valt moet je dat zo snel mogelijk laten weten. Ik heb recent ook een positieve C24 ervaring gehad waarbij ik op hun kosten € 200 terug heb gekregen. Ik moet ze wel wat krediet geven dus.

2 likes

Om dat “doorgaans” te illustreren, gisteren vertelde iemand me hoe hij zijn Hulk indertijd 20% onder list kocht, omdat het horloge niet gewild was :wink: En dat was minder dan 10 jaar geleden.

1 like

Denk je dat TS z’n DSSD 7 jaar bij een dealer in de etalage heeft gelegen om in 2015 ‘NOS’ verkocht te worden? Het zou natuurlijk kunnen, de Rolex gekte was toen een stuk minder en het is geen Sub


Misschien is Hennie zijn Rolex wel een Hulk, wie zal t zeggen?

Vanaf 2011 zijn serienummers geloof ik random. Dat wil dan wellicht niet zeggen dat een 2015 niet kan beginnen met een V. Of zeg ik nu iets geks? :sweat_smile:

1 like

Volgensmij heb je helemaal gelijk daarin, na 2011 is het random dus zou het in principe niet met een v moeten beginnen.

https://www.bobswatches.com/rolex-serial-numbers

Jaargetal is gewoon verkeerd vermeld dus. Lijkt me raar als dit product 7 jaar na productiedatum verkocht is. Staat er 2015 op de garantiekaart? Misschien heeft iemand die later ingevuld of iets in de hoop nog garantie te krijgen??

1 like

Ja er staat met een viltstift 2015 opgeschreven, en dat stond ook in de advertentie van de juwelier

Het zou pas oplichting of iets in die richting zijn als het moedwillig is gedaan door de verkopende partij.
Dat is nog maar de vraag.

Wat zei de verkopende partij toen je dit aan hem kenbaar maakte?

1 like

Misschien heeft de juwelier het overgenomen van het garantiebewijs, maar is dat later ingevuld door de partij waarvan hij het stuk gekregen heeft of iets. Misschien dat hij het serienummer niet op jaartal gecheckt heeft, foutje kan gebeuren. Ik zou gewoon navraag doen. Ik zou niet meteen van kwade wil uitgaan.

Een juwelier controleer toch zijn spullen, en die weet ook wel dat er een lijst is waar de bouwjaar van de Rolex op vermeld staat.

En op diversen kaartjes van rolex stond het bouwjaar niet met een viltstift

1 like

In principe niet. Maar het is random. Dus het zou wel met een V kunnen beginnen.

Ik heb zeker nog garantie, alleen spijtig genoeg zijn de 14 dagen om.
Ik zelf zou niet het bedrag, betalen wat ik nu betaald heb, als ik wist dat de Rolex 7 jaar ouder is.