IK kreeg vandaag van een collega een Seiko in mn handen gedrukt met de vraag of ik iemand weet die er naar wil kijken of deze weer aan de gang te krijgen is.
het betreft een Seiko 7T32-7A00
eronder staat code 995260
Het is dus een chronograaf met wekkerfunctie. Mijn collega heeft dit horloge al jaren maar denkt dat er ooit eens water in gekomen is (ligt dan ook al jaren in een kast).
Wie heeft de kennis om hier naar te kijken en indien mogelijk te repareren, tegen vergoeding natuurlijk. Waarbij gezegd moet worden dat het horloge voor hem wel wat sentimentele waarde heeft maar niet heel veel. Budget is dus begrensd.
Oef lastig. Ik heb niet veel verstand van Seiko en kan niet goed op de foto zien of het een automaat of quartz is. Als het een automaat is zal ik het eens proberen bij de horlogemakers genoemd in de desbetreffende afdeling in het forum
Oef lastig. Ik heb niet veel verstand van Seiko en
kan niet goed op de foto zien of het een automaat
of quartz is. Als het een automaat is zal ik het
eens proberen bij de horlogemakers genoemd in de
desbetreffende afdeling in het forum
voor zo ver ik weet is de bellmatic t enige mechanische alarm horloge v seiko. dit zal wel n quartz zijn. ik durf ook niet te zeggen wst er mus kan zijn. misschien dat n hirlogemaker t kan fixen. anders misschien n donoruurwerkje vinden.
Oef lastig. Ik heb niet veel verstand van Seiko en
kan niet goed op de foto zien of het een automaat
of quartz is. Als het een automaat is zal ik het
eens proberen bij de horlogemakers genoemd in de
desbetreffende afdeling in het forum
Ja een foto van het uurwerk zegt veel meer dat snap ik ook maar daar beginik niet aan. Ik heb al moeite met schroefjes kleiner dan 5mm laat staan dat ik dan een horloge openschroef.
Vraag was eigenlijk of iemand hier op het forum eens wil kijken. Ik kan de klok opsturen als iemand eens wil proberen (wel met het oog op reparatie natuurlijk en niet om eens een keer zo’n ding open te draaien)
In zoverre sentimentele waarde dat hij dit horloge gekregen heeft van iemand die niet meer onder ons is maar ligt in een la omdat het niet functioneert. Heeft naar ik begrepen heb eens bij een horlogemaker op een markt (?) een nieuwe batterij laten plaatsen maar verder niet geweten wat er mee aan te moeten vangen. Nu ik zijn collega ben en regelmatig met Seiko’s rondloop kwam het weer bovendrijven met dit als gevolg.
NB: het horloge gaat vandaag of morgen naar iemand die het eens open wil maken om te kijken of er nog iets van te bakken is. tot zover alvast: HF bedankt.
En het staat me bij dat je die dingen na een batterijwissel moet resetten soms.
Zie hier:
ht**p://forums.watchuseek.com/f365/battery-replacement-tutorial-seiko-7t32-pulsar-epson-y182-287013.html
Even een afsluitend bericht.
Via het forum kreeg ik een berichtje van Inca (ik gebruik hier je AKA maar) die aanbod om er eens naar te kijken.
Het horloge opgestuurd en al gauw kreeg ik een mail met wat er allemaal mis was met het horloge:
en nog wat andere kleinere zaken.
Conclusie: dit is niet te repareren ook omdat onderdelen slecht verkrijgbaar zijn.
Na wat overleg besloten om een een nieuw uurwerk te kopen en over te zetten wat nodig was. Oude wijzerplaat en wat mogelijk was hergebruikt.