In het omroepblad van deze week vond ik een kleurig vouwblad met een advertentie van uitgeverij ‘Atlas Editions’. Aangeboden een ‘legendarisch pilotenhorloge uit de Tweede Wereldoorlog’ voor slechts € 6,90.
Bij mijn weten betreft het een zgn. ‘Fliegeruhr’, die niet door piloten van de RAF en USAF werden gebruikt, maar door hun collega’s van de Luftwaffe.
Ik zat ook te twijfelen om hem te bestellen, maar hij is gelimiteerd zeggen ze?!?!
En het feit dat ik ergens aan vast ga zitten heeft me besloten om hem niet te bestllen.
Ik denk niet dat je ergens aan vast zit. Heb ooit een Jeep model gekocht bij dit bedrijf als kadootje voor mijn schoonvader. Daarna gelijk opgezegd en dat was het.
Voorzien van het standaard Chinese kwarts uurwerk.
Dat moet wel kwaliteit zijn, anders zouden ze er niet een paar miljoen per jaar van kunnen verkopen X(.
Ik vraag me bij dit soort aanbiedingen altijd af, waar zit het addertje? Ze bieden hun producten voor dusdanig lage prijzen aan dat het niet meer geloofwaardig is. Ik ga er van uit dat het geen filantropische instelling is en er gewoon wat geld aan verdient moet worden. Dus ik zal misschien wel wat achterdochtig zijn, maar me niet met dit bedrijf inlaten. Mocht ik ooit een piloten horloge willen kopen, dan zijn er nog zat andere alternatieven. Ook voor de kleinere beurs.
R U serious? Nee, natuurlijk is dit niks. Ben verbaasd dat iemand hier zich dat afvraagt. De vraag is of je zit te wachten op een goedkoop prul dat waarschijnlijk binnen een week uit elkaar dondert of als je mazzel hebt na drie maanden. Het is echt niet zo moeilijk om aan goedkope rommel te komen. Maar wat moet je ermee?:S
RuhleR Schreef:
In het omroepblad van deze week vond ik een
kleurig vouwblad met een advertentie van
uitgeverij ‘Atlas Editions’. Aangeboden een
’legendarisch pilotenhorloge uit de Tweede
Wereldoorlog’ voor slechts € 6,90.
Bij mijn weten betreft het een zgn. ‘Fliegeruhr’,
die niet door piloten van de RAF en USAF werden
gebruikt, maar door hun collega’s van de
Luftwaffe.
een paar maand geleden was er een topic over de horloges, te koop bij de Action, ook iets van amper 5 euri. Heb er toen eentje gehaald: loopt vanaf aanschaf 3 sec. voor.
Voor in de tuin en ander dat soort werk, prima toch?
TagEd Schreef:
R U serious? Nee, natuurlijk is dit niks. Ben
verbaasd dat iemand hier zich dat afvraagt. De
vraag is of je zit te wachten op een goedkoop prul
dat waarschijnlijk binnen een week uit elkaar
dondert of als je mazzel hebt na drie maanden. Het
is echt niet zo moeilijk om aan goedkope rommel te
komen. Maar wat moet je ermee?:S
RuhleR Schreef:
In het omroepblad van deze week vond ik een
kleurig vouwblad met een advertentie van
uitgeverij ‘Atlas Editions’. Aangeboden een
’legendarisch pilotenhorloge uit de Tweede
Wereldoorlog’ voor slechts € 6,90.
Bij mijn weten betreft het een zgn.
‘Fliegeruhr’,
die niet door piloten van de RAF en USAF werden
gebruikt, maar door hun collega’s van de
Luftwaffe.
Bij dit bedrijf zitten weinig addertjes onder het gras. Ik ben vaak zat op een aanbieding van hun in gegaan. Gewoon een kwestie van meteen opzeggen als je bestelling geleverd is.
Hun zakhorloge loopt nog prima. Zodra je de rest van de collectie wilt betaal je waarschijnlijk wel wat meer dan dat het waard is, maar goed, als je meteen na ontvangst van het klokje opzegt krijg je na een dag of 3 een bevestiging dat je ervan af bent. Ach als hij niet bevalt is het een prima verjaardagscadeautje.
Néé, het is géén Chinese quarz. Het is een handopwinder! Zo staat het in het vouwblad beschreven:
“Met het opvallend grote en fijn gegraveerde kroontje wordt het uurwerk opgewonden. Het moest ook met handschoenen eenvoudig gebruikt kunnen worden” – einde citaat.