Het is wat.
Een screenshot van een horloge.
Quartz, zo te zien.
Niks bijzonders qua merk.
Het is een horloge idd en daar is het meeste wel mee gezegd zoals Bernhard hierboven al omschreef.
Als je het mooi vindt, vooral kopen.
Leuk horloge voor een redelijke prijs.
Het merk Junkers heeft een beetje geschiedenis, daâs altijd aardig.
Volgens mij zwerven er hier op HF enkele Junkers rond. Zou je even moeten checken, met de zoekfunctie. Volgens mij redelijk, voor het geld (als in: wel budgetmerk). Ik zou zelf voor een merk als Certina, Tissot, Hamilton of Seiko gaan, als je een niet al te dure (en verder prima) quartz chrono zoekt.
Junkers JU52/3m HB/HOS:

Tuurlijk wel. Mooie grote trage vliegtuigen, en de eigenaars brachten zelf high-contrast merktekens aan waar je kon op mikken met je flak. Vriendelijk toch? 
Maar ja, goedkope IWC kloon. Wat ook betekent dat die er niet slecht uitziet, ik vind het origineel een knap ding. Ik zou het nooit kopen wegens quartz maar tgoh. 
Is Junkers de horlogeboer dezelfde als Junkers de vliegtuigboer?
Yep. Dezelfde boer. Voor de oorlog voornamelijk vliegtuigen, na de oorlog horloges .
Toelichting:
Toch even Hugo Junkers, de oprichter van het oorspronkelijke Junkers, verdedigen. 
Vooral zijn innovative werk op het gebied van aluminium vliegtuig bekleding is een verdienste van het originele Junkers. Er lag een focus op burgerluchtvaart en er was een sterke band met de opkomende Bauhaus beweging (het Junkers logo is ontworpen door een bekende Duitse impressionist).
Later in de jaren 30 pas is Hugo Junkers door de Nazis gedwongen om ontslag te nemen uit zijn eigen bedrijf en is het bedrijf op aanwijzing van het Reichs Luftfart Ministerium zich gaan focussen op militaire luchtvaart. En aangezien die zelfde Nazis Bauhaus als entartete kunst beschouwden is die connectie in de oorlog verdwenen.
Het pre-WWII Junkers is dus in de praktijk hééél iets anders dan het Nazi-tijdperk Junkers.
Als ik die âJunkersâ horloges zie dan zie ik eerder een stilistische verwijzing naar het eerste dan naar het laatste. En voor wat ze zijn vind ik ze best tof. 
Oké, fair enough. Hun geschiedenis is natuurlijk beduidend breder dan die ene zwarte bladzijde, zoals met vele Duitse bedrijven die nog lange tijd met dat stukje geschiedenis geassocieerd werden vanwege hun al dan niet vrijwillige participatie.
Het huidige Junkers is overigens natuurlijk een totaal ander bedrijf dat een keer een merknaam-met-historie op de kop heeft weten te tikken en onder die vlag de ontwerpen van andere iconen (Junghans/IWC) âleentâ.
Klopt. Anders mag iedereen ook meteen zân Porsche afdanken. 
En zân Hugo Boss kledingâŠ
En nagenoeg elk klassiek âFliegerâ horloge/ B-UhrâŠook die van de gerenomeerde merkenâŠ
Het oorspronkelijke bedrijf bestaat nog. Ze maken geisers. 
Voor de ⏠55 extra zou ik de versie met stalen band kopen. Een passen leren band is makkelijk te scoren maar om de passend stalen band achteraf kopen ben je duurder uit.
Dankje,kijk even
IWC en Junckers gebruiken net als ieder ander het ontwerp van het Reichsluftfahrtsministerium als leidraad. Of we dus van een âIWC ontwerpâ kunnen spreken bij hun big pilot serie is maar zeer de vraag.
Kortom: Het is een chronograaf op RLM-Flieger basis. Net als vele anderen. Je kunt IWC net zo min van originaliteit betichten, in deze reeks. Ook niet op het gebied van de Mark XII, etc, want dat was een RAF / MoD ontwerp.
Interessante vraag:
Mijn moeder zaliger was als kind tijdens de tweede wereldoorlog nog het meest bang voor de Amerikaanse vliegtuigen, want als die in Dresden wat moesten bombarderen begonnen ze blijkbaar al met een tapijt aan de Zeeuwse kust. De Britse en Duitse vliegtuigen gaven haar geen paniek, als burger.
Anekdotisch? Jazeker. Maar niet geheel zonder merite, mijn Joegoslavische vrouw heeft ook geen hoge pet op van de Amerikaanse luchtmacht, en vraagt zich regelmatig af of ze die afgewerkte uranium nog eens komen opruimen in Servië en Montenegro. Ik denk dat de gemiddelde Irakees ze ook liever ziet gaan dan komen.
@Teunis1, Junkers maakt verder prima horloges. Ik vind ze niet heel spannend, maar er is zeker niks mis mee.