Is dit wat?

Hallo, ik ben nog een beetje nieuw hier en als dit ongepast is haal ik t wel weg.
Mijn vraag is eigenlijk heel simpel: Kan ik hier wat mee of is t weggegooid energie?

Ik heb ooit in 2011/2012 een bakje gekocht bij een rommelmarkt waar deze horloges in bleken te zitten. Ik heb ze maar aan de kant gelegd voor als ik ooit mijn hobby wilde starten. Nu kijk ik ernaar en de citizen automaat loopt niet en de beide quartz ook niet. De roger rodin (ook quartz) heeft een armband die wat schakels mist. De lepina staat ook stil en t uurwerk zit denk ik aan de achterdeksel vast. Het zou een opwind moeten zijn dacht ik maar ook hij werkt niet. Ook hebben 2 horloges een naam op de achterkant gegraveerd.

Moet ik hier wel energie instoppen of is weggegooid tijd?

1 like

Tijd in stoppen om het vak te leren kan altijd, en op deze exemplaren zonder al teveel risico.
Het dames horloge is wel geinig en lekker anders.

2 likes

Kan je een foto delen van de achterkant van dat goudkleurige dameshorloge?

Het is een beetje onduidelijk maar er staat walzgold double 20mikron en een pijl. Niets byzonders opzich, gwn plated

Dit dacht ik dus ook precies. Dank je wel voor je respons valentijn. Het spoort me aan om gewoon ermee bezig te gaan

1 like

Hey Roger,
Zie ik alleen maar dames modellen?

Heren zijn denk ik beter om mee te gaan oefenen. Stuk groter

1 like

Ja ik heb een eigen heren horloge (een seiko sary001) dat met een val is gestopt met lopen. Dus op zich heb ik al een herenmodel om te repareren en mee te oefenen. En wat betreft de damesmodellen: het was een verrassingspakket (weet niet anders het te benoemen), en pas na aankoop kon ik erin kijken en dit zat er in. Maar dat is niet erg hoor. Destijds vond ik t harstikke leuk. Ik kan nog altijd goedkope modellen proberen te vinden op markten voor oefenen/reparatie. Dus dat komt ook wel goed.

6 likes

Leuk dat u positief bent, succes en houd ons op de hoogte.

1 like