Ja. Gewoom niet doen. Allemachtig, wat een ding. Zo erg, met zulke, eh, unieke kleuren, en dan toch nog vierkant in de Rolex hommage hoek zitten. Pffff.
Geen rommel maar verder ook niks bijzonders. Komt uit de Grovana “stal”, ooit nog producent van een beginnend Steinhart.
Sympathieke mensen bij Grovana dat moet ik zeggen, alleraardigst. Maar wel veel gemakzuchtig copie design.
Oogaids van gekregen. Maar als jij het mooi vind, gewoon lekker kopen en je niets aantrekken van de mening van anderen.
Moderne Longines blijft voor mij gewoon Michael Kors, met net iets minder Chinese onderdelen.
Da’s wel een beetje veel drama
Valjoux is al heel lang geleden opgegaan in ETA hoor. 1973 uit mijn hoofd. Sellita is met 2x l. En ETA levert beslist niet meer aan Revue Thommen want ze zijn geen Swatch-Group lid.
Prima horloges trouwens, daar niet van. De vriendin van een collega levert me elk jaar een pakweg 5-tal voor een batterij-service. Ik meen serieus dat ik de moderne Longines-modellen geen spat beter vind ogen. De re-issues - da’s een ander verhaal. Maar beter wordt het gewoon ook niet.
Dat kan. Maar ik deel je mening niet. neem de nieuwe conquest, of de spirit, spirit zulu, etc. Plenty goed ogende horloges met een prima afwerking voor de prijscategorie.
Nou thanks allemaal.
Zoek inderdaad iets in brons,
Deze gaat het niet worden dus….
Wel leuk voor carnaval volgend jaar!
Daar gaat mijn koffie…
Tja als jij hem echt super mooi vindt zou ik me niets aantrekken van wat anderen vinden. Dat is wel lastig natuurlijk, je bent toch een beetje op zoek naar goedkeuring van mede enthousiastelingen, dat snap ik wel.
Ook wel stukje duurder.
Geen like.
‘Te goud’ en dan saffier nog op de dial zetten.
Doch maakt Valjoux nog steeds uurwerken.
Dus dat ze onder de Eta vlag vallen is irrelevant…
Doch zit er toch echt een Eta 2824-2 in dit model…
Doch zal ik u wel tegemoet komen op 1 punt,
bij deze: SeLLita met een dubbele L…voor U!
Ik ken de prijs van de Revue Thommen niet. Vanwege de pijn aan mijn ogen die ik er van kreeg, heb ik de prijs niet opgezocht.
“iets in brons”? Als je zo vaag op zoek bent is het misschien zaak om eerst eens een wat vastomlijnder idee te krijgen van wat je zoekt en waarom.
-
Wat is je polsomtrek?
-
Hoe groot ben je zelf, bij benadering?
-
Hoe ziet de rest van je verzameling er uit, als je een verzameling hebt?
-
Wat voor soort horloge zoek je, met welk doel wil je het gaan dragen?
Daarmee bedoel ik dat je een soort duiker aangaf, maar is dat omdat je 'm mooi vindt, of omdat je verwacht er mee op stranden en zwembaden rond te hangen? -
Wat draag je het liefst: Kleiner voor je postuur, of groter?
-
Belangrijk: Wat is het budget ongeveer?
Met antwoorden op die vragen kunnen wij beter aan de slag om iets voor te stellen, ter consideratie.
Deze Longines
Ik heb 'm in het blauw. Fantastisch ding. Maar bovenstaande kleurcombi is echt zo mooi.