Is dit wat?

Ben aan het twijfelen om deze aan te schaffen.
….tips?

Is dit wat?

Een griezel, in mijn ogen. Gigantische fake gouden bezel met cirkelzaag rand, Tudor stijl wijzers/indices maar er klopt iets niet aan, telefoonboek aan onnodige informatie op de wijzerplaat. De datumpuist tot daaraan toe.

Revue Thommen was ooit wel een vrij courante naam nog, dacht ik. Maar dit… pfoe. Ik weet niet voor hoeveel ze dit verkopen maar ongeacht hoeveel zou ik verder sparen voor iets met lager kermisgehalte. :slight_smile:

16 likes

Duidelijke taal​:rofl::rofl:

2 likes

Ik zou eerder bij Steinhart kijken;

Rond de 600 euro nieuw!

2 likes

In die uitvoering vind ik 'm lelijk
vind 'm iets mooier op staal

1 like

Ik ga niet eerlijk zijn :stuck_out_tongue_winking_eye:

No no no no. Repeat. Maar als jij hem mooi vind….

1 like

Veel te duur voor wat het niet biedt

3 likes

Doe het niet.

Als je deze stijl mooi vindt zijn er merken die het stukken beter doen voor een vergelijkbare prijs. Of leg wat bij (in klassieke HF stijl :clown_face:) en ga voor zoiets…

2 likes

Revue Thommen heeft een mooi verleden en er zijn nog prachtige vintages te vinden, bijvoorbeeld:
Revue Thommen Vintage | Classic Driver Market
en
REVUE THOMMEN CRICKET CLUB AUTOMATIC REF. 6114011 – Zeit Vintage Watch
(beiden met alarm functie, copy van Vulcain)
Maar tegenwoordig vind ik ze een stuk minder mooi en daarbij ook nog fors aan de prijs.
Maar dat is smaak natuurlijk. Ik zou er in ieder geval nog even een nachtje over slapen.

3 likes

tips?

Ja. Niet doen.

Zou zelf nog liever mijn ogen besprenkelen met hg schimmelreiniger en daarna naakt in een glasbak springen.

9 likes

Heb je wel eens gezien hoe klein die pijpjes zijn.

1 like

Even ter verduidelijking,
ik zag de term “Fake goud” voorbij komen.
Dat is het allerminst. Het is een bronzen horloge.
Inherent zal de kast gaan oxideren. Dat is voor sommige juist een pluspunt omdat het horloge hierdoor een uniek en eigen karakter krijgt.

Betreft uurwerken, Revue Thommen maakt gebruik van verschillende uurwerken. Het verschilt per model. Wel gebruiken ze in het algemeen Eta, Selita en Valjoux. Oftewel, 3 zeer gerenommeerde Zwitserse powerhouses.
Niet exclusief of speciaal, maar het is zeker geen Chinese alibabba rommel en absoluut betrouwbaar.

Lang verhaal kort. Het is redelijk standaard fabriekswerk maar wel degelijk.
Dus mocht het uiterlijk van het horloge u aanspreken en u de prijs aanvaardbaard vindt,
is het wellicht aankoop waardig.

5 likes

Om nog even verder uit te wijden…
Valjoux uurwerken (met name de 7750 voor chronograaf horloges) werd/wordt ook gebruikt door o.a:

Breitling, Christopher Ward, Fortis, Hamilton, IWC, Steinhart, Junghans, Longines, Mido, Omega, Oris, Panerai, en nog veel meer.

Eta uurwerken zijn/waren te vinden in o.a:
Tudor, Breitling, Oris, TAG Heuer, Sinn, en nagenoeg de hele Swatch group stal.

Kortom…zeker geen rommel.

Hou er rekening mee dat brons gaat verkleuren. Er gaat zich een film van oxide vormen in random tinten. Zo beschermt het brons zichzelf. Is overigens met wat azijn weer te verwijderen, maar komt altijd weer terug. En als je overgevoelig bent voor brons/koper zou ik het niet doen.

Als je graag een bronzen duikershorloge wilt in deze stijl, heb je keuze te over. Ook het hierboven al vermelde Steinhart heeft bronzen horloges met een betere prijs/kwaliteit verhouding:

https://www.steinhartwatches.de/de/taucheruhren/ocean-1-bronze.html

Ja, koop deze als je perse een bronze duiker wilt.

4 likes

+1 voor de hydroconquest. Ruim boven de prijs van het oorspronkelijke horloge, maar het is echt fantastisch voor de prijs.

Nee.

1 like

Ook nee :-1: