Is een horloge om je pols wel eens correct herkend?

Hoi allemaal,

Een beetje in aansluiting op het “patser” topic, een andere vraag.
Heeft één van jullie wel eens een klok om de pols gehad die gewoon door anderen buiten je vertrouwde omgeving juist werd herkend?

Een jaar of vijf geleden was ik bij een vriend op bezoek in zijn garagebedrijf. Terwijl ik bij een auto stond te wachten waaraan werd gewerkt, maakte een klant de opmerking: hé, een Maurice. Doelend op de Milestone die ik toen om had.

Wat die persoon toen zelf omhad, kan ik niet meer met zekerheid zeggen. De horlogehobby was bij mij toen nog niet losgebarsten :+

Het is de enigste keer geweest dat een horloge om mijn pols correct werd gespot.

Groet,

Nico den Haak.

2 likes

Yep, deze

Niet een vertrouwde omgeving, maar aan de andere kant toch ook wel een beetje. Bij een goede doelen-rit met alleen maar Porsches zagen andere Porscherijders het horloge en ik kreeg toen veel complimentjes. Natuurlijk bekend geworden door de film Le Mans met Steve McQueen in een bijrol en een Porsche 917 in de hoofdrol :slight_smile:

Mijn Oris Meistertaucher is wel eens aangezien voor een Rolex :frowning: Zien er toch wel heel anders uit, bezel is anders gekleurd etc.

3 likes

Mijn Pequignet werd herkent door een dokter. Ik was in een Business Center van KPN. Daar stond een arts te wachten. Hij had/heeft er ook een.
Dit kwam door de herkenbare band.

Ja, mijn Speedy… moet er wel bij vertellen dat de herkenning kwam van een kerel met een nepper om (:smiley:

2 likes

ook mijn g-shock werd als zodanig herkend gezien de vele reacties.:smiley:

1 like

Hmmm, uiteraard andersom is dit wèl het geval. Maar lang niet altijd wil ik daar dan iets over zeggen tegen iemand, en dit is dan weer een verwijzing naar het patsertopic. :wink:

Of je zit bij een vergadering steeds tegen iemands horloge aan te kijken. En dan wil je toch van dichtbij zien wat het nou precies is, dus spreek je die persoon aan, blijkt het toch nog wel eens één of ander cheapass geval te zijn. :slight_smile:

Jep, mijn NB Yäeger Tendence werd correct herkend door mijn tandarts. Op zijn beurt droeg hij een NBY Delta, die weer door mij correct herkend werd. Maakte de rekening niet goedkoper trouwens.

3 likes

Nee, nog nooit, maar nu heb ik ook geen bekende horloges.

Andersom gebeurt natuurlijk wel veel, maar ik zeg alleen iets als het een echt bijzonder horloge is. Afgelopen zomer iemand met een V/der Klaauw aangesproken en gecomplimenteerd.

In de trein van Amsterdam naar Den Haag.
Zat een vreemdeling tegenover me die vroeg: "Uhhh… is dat een Bobby Deerfield?"
Dat klopte. Hij had er vroeger ook een gehad.

1 like

Laatst vroeg een iemand of ik een echte Seamaster omhad. Nu was het een PO maargoed, hij zat toch aardig in de buurt.

de collega, die met de ocean heritage 46 :wink: complimenteerde me tijdens de meeting met mijn casio A164WA. Het was zijn allereerste horloge … even gecheckt maar hij wilde niet ruilen :smiley:

1 like

Door dit “simpele” heb ik er een vriend voor het leven bij gekregen…forumlid Arie herkende deze toen hij bij mij als gast in het hotel was…

Ik ben er nog steeds blij om…en het blijft een horloge die nooit weg gaat…

Groet, Justin

2 likes

jaren geleden was ik voor mijn werk in NY en had een ontbijt afspraak met een relatie, we keken naar elkaars polsen en ontdekten dat we alletwee een Cartier Tortue om hadden, ik alleen met een Rog band en hij een met een bruine Croco.

Daarna nooit meer ieman gezien met een Tortue het is inmiddels 25 jaar geleden.

1 like

Yep, tijdens mijn scriptie periode was een mede-stagiair die mijn Seamaster herkende. En ik dacht zijn Seamaster te herkennen. Bleek tijdens de pauze niet 't eind, maar het begin van 't Griekse alfabet te zijn :wink:

Had ik het zelf fout :stuck_out_tongue:

landrover110 Schreef:

Door dit “simpele” heb ik er een vriend voor het
leven bij gekregen…forumlid Arie herkende deze
toen hij bij mij als gast in het hotel was…

Ik ben er nog steeds blij om…en het blijft een
horloge die nooit weg gaat…

http://i936.photobucket.com/albums/ad205/buitenzor
g33/seiko12.jpg

Groet, Justin

beste justin :)-D:)-D:)-D(tu)

Ik krijg wel eens te horen “Wat heb jij nou toch om”:+

Ik kreeg tijdens een conferrentie een keer te horen, wat een mooi horloge, zie je niet vaak, kost zoveel euro, is een mooie seiko. Bleek iemand te zijn die bij de juwelier werkt.

Groet,
Peter

Hoi allemaal,

Tjonge, wat komen er leuke verhalen voorbij :slight_smile:
Ook heb ik een aantal behoorlijk zeldzame juweeltjes voorbij zien komen, waarvan ik het knap vind dat die dan weer door anderen worden herkend.
Ik heb zelf ook wel eens een horloge gespot wat van veraf heel wat leek, dichterbij verloor de klok letterlijk zijn glans. De koperkleur werd al zichtbaar onder de “stainless steel” coating :+ Ai ai ai…

Een paar weken terug bij dezelfde garage waar mijn Milestone werd herkend, zelf een Rolex Oyster gespot met het beroemde groen gekleurde glas, en de bijzondere oranje secondewijzer. Het was een echte, en ik heb de klok ook even in de hand gehad voor het “gevoel”

Hoewel ik het horloge beslist bijzonder vind, kwam de klok voor mij in het echt minder sterk over als op de vele foto’s die ik heb gezien. De band voelde gelukkig vrij stevig aan, al had ik toch iets minder (zijwaardse) speling op schakels van een highend Rolex verwacht. De beweging is beslist acceptabel hoor, toch niet duidelijk zoveel beter als van een eenvoudige Eterna Monterey, of zelfs de Milestone van Maurice Lacroix. Het verbaasde me eigenlijk.

Het groene glas van diezelfde Rolex blijft in mijn ogen toch wel een eyecatcher, en in het echt komt dat wel mooi over. Ik kan me wel voorstellen dat iemand voor deze klok gaat, al blijft in mijn ogen de prijs aan de erg hoge kant. Maar nu raak ik zelf off topic.

Ik hoop dat er nog meer leuke verhalen mogen komen,

Groet,

Nico.

Laten we zeggen

1 like

Ja, deze.

Dat was bij een BMW dealer en die verkopers zullen vast getraind worden
om op dergelijke zaken te letten.
Maar of ze dan ook naar Seiko’tjes moeten gaan kijken?

Hij wist trouwens het type niet precies maar wel dat het een limited was.

Hoi,

Allemachtig daar kán je eenvoudig weg niet omheen :smiley:
Seikootje? Ahum…

Groet,

Nico.